یاسوج؛

بهره برداری از 80 طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در سال جاری در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ داریوش دیودیده در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: در مجموع 419 طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در دست احداث است که 120 طرح آن افزون بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

از 120 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد در استان 80 طرح قابلیت بهره برداری تا پایان سال جاری را دارند. 

وی ادامه داد: احداث این تعداد طرح صنعتی افزون بر چهار هزار میلیارد ریال به حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان اضافه می‌کند. 

دیودیده حجم فعلی سرمایه گذاری بخش صنعت استان را هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد. 

وی تاکید کرد: با بهره برداری از طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد بیش از یک هزار فرصت شغلی واقعی در استان ایجاد می‌شود.
 
دیودیده گفت که اشتغال زایی در بخش صنعت استان در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش داشته است. 

دیودیده با اشاره به تلاش دولت برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، افزود: 70 واحد صنعتی در این راستا شناسایی شده است. 

به گفته وی سرمایه گذاری مورد نیاز این واحدها بیش از یک هزار میلیارد ریال است که با تحقق این امر حجم تولید در استان افزایش می‌یابد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هم در این نشست گفت: بیکاری مهمترین بحران پیش روی استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید حل معضل بیکاری به عنوان اولویت اول مسئولان باشد. 

جبار کیانی پور افزود: همه بخش‌های استان از جمله بخش خصوصی و دولتی برای تحقق شعار سال تلاش کنند. 

وی تاکید کرد که با اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید، قطار از ریل خارج شده اقتصاد کشور به ریل بازگشته است اما علیرغم همه تلاش‌ها در حوزه‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار کرد: مهار تورم و رشد اقتصادی مثبت نتیجه تلاش دولت و بخش خصوصی است. 

کیانی پور گفت: در سال 95 بخش خصوصی برای رشد و توسعه استان اقداماتی از جمله دعوت از هیات های تجاری، برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف را اجرایی کرد. 

وی تصریح کرد که برای حل مشکلات، کمک به توسعه استان و پاسخگویی به نیازهای جامعه رویکرد جدیدی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال لازم است. 

به گفته وی برنامه ریزی‌ها باید به سمت کسب و کارهای بر پایه دانش بنیان و نوین در استان سوق داده شود. 

در این نشست مسئولان دولتی و مدیران بخش خصوصی برای کمک به توسعه استان و ایجاد اشتغال با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب دیدگاه‌های خود را بیان کردند. 

کهگیلویه و بویراحمد بیش از 700 واحد صنعتی دارد که حدود 25 درصد آنها پیش از سال 92 راکد شده بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.