یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اهمیت آزادسازی الطبقه به‌دلیل موقعیت آن در ایجاد ارتباط بین شرق و شمال سوریه است.

"حسن هانی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمله نیروهای خشم فرات سوریه به تروریست‌ها برای آزادسازی منطقه الطبقه گفت: این منطقه سال‌ها است که توسط داعش اشغال شده است و یکی از اهداف نیروهای دولتی سوریه و نیروهایی که به نوعی در تقابل با گروه‌های تروریستی هستند به‌شمار می‌رود.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا "الطبقه" را منطقه‌ای دارای اهمیتی فوق‌العاده خواند که می‌تواند بخش‌هایی از شرق و شمال سوریه را به هم متصل کند.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه وضعیت شطرنج نظامی سوریه کاملا تغییر کرده است، بیان داشت: وضعیت این کشور مبهم و به گونه‌ای است که بعد از آزادسازی حلب در مناطق مختلف نقل مکان‌هایی صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود در ادامه انفجارهای اخیر تروریستی صورت گرفته در شهر حلب، درگیری‌هایی نیز در این منطقه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود آتش‌بسی که اعلام شده بود کاملا شکسته شده است، اظهار داشت: اگرچه الطبقه جمعیت کمی دارد ولی به خاطر نقش ارتباطی خود اهمیت بالایی دارد و نیروهایی که می‌توانند در منطقه تسلط داشته باشند ارتباط شمال و شرق سوریه را برقرار می‌کنند.

هانی‌زاده با بیان اینکه الطبقه دارای یک سد و نیروگاه برقی آبی است، بیان داشت: این مکان بزرگترین نیروگاه برقی آبی سوریه است و می‌تواند در وضعیت این کشور اثرگذار باشد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون نیروهای خشم فرات شامل نیروهایی است که برای تسلط بر نیروگاه الطبقه تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار