ساری؛

استقرار 90 درصد صنعت كشور در بنگاه‌های كوچک و متوسط

بيش از 90 درصد صنعت كشور را بنگاه‌های كوچک و متوسط تشكيل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی يزدانی مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتی ايران در جمع صنعتگران و توليدكنندگان شهرک صنعتی مصطفی خمينی ساری با اشاره به اهميت ساخت تصفیه ‌خانه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: در حال حاضر 188 تصفیه‌خانه فاضلاب در كشور راه‌اندازی شد كه در چند آينده 10 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی افتتاح خواهد كه درمجموع بيش از 10 هزار مترمكعب، ظرفيت پالايش اين تصفیه‌خانه‌های جديد است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت بيش از 80 هزار بنگاه صنعتي وجود دارد كه بيش از 90 درصد آن را بنگاه‌های كوچك و متوسط تشكيل می‌دهند افزود: در شهرک‌های صنعتی با تكميل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌کاره، بيش از 130 هزار نفر اشتغال ايجاد خواهد شد.

معاون وزير صنعت گفت: مطالعه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی مصطفی خمينی ساری انجام‌شده و امسال به مناقصه گذاشته خواهد شد.

مديرعامل سازمان صنايع كوچک و شهركهای صنعتی ايران با اشاره به ايجاد امنيت سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزود: درمجموع بمنظور جلوگيری از حوادث غيرمترقبه آتش‌سوزی در واحدهای توليدی و صنعتی 250 ايستگاه آتش‌نشانی احداث شد.

يزدانی گفت: با توجه به طبيعت خدادادی استان مازندران، بايد كمک كنيم تا اين چهره طبيعی و زيبا تخريب نشود و بستر برای ايجاد محيط پاک و سرسبز در حوزه صنعت و توليد افزايش يابد.

وی با اشاره به كمک به واحدهای راكد و غيرفعال در كشور افزود: در سال گذشته و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و با حمايت دولت در قالب طرح رونق توليد بيش از 23 هزار بنگاه كوچک و متوسط با ثبت‌نام در سامانه بهين ياب از تسهيلات بهره‌مند شدند.

مديرعامل سازمان صنايع كوچک و شهركهای صنعتی ايران با اعلام به وجود بيش از 80 هزار بنگاه كوچك و متوسط در حوزه صنعت گفت: در راستای تحقق شعار سال 96 كه از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، توليد، اشتغال نام‌گذاری شده است، با راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌کاره و جديد، برای 130 هزار نفر از جوانان اشتغال ايجاد خواهد شد.

يزدانی تأكيد كرد: هر تصميمی كه منجر به ايجاد اشتغال و رضایت‌مندی توليدكننده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بشود، مورد تأييد سازمان صنايع كوچک نيز است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار