20 نفر آمار جانباختگان سیل در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: آمار جانباختگان بر اثر سیلاب در آذربایجان شرقی به 20 نفر رسید که از این تعداد تاکنون جسد هفت نفر یافت نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجار رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: سامانه بارشی که روز جمعه وارد کشور شد، با وجود بارش خوبی که در پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان داشت متاسفانه بارش ها سیلاب هایی به همراه داشت که منجر به خسارت جانی و مالی شده است.


وی ادامه داد: در روستای چینار شهرستان عجب شیر در استان آذربایجان شرقی که بیشترین تاثیر از سیلاب را داشته 20 نفر جان خود را از دست داده اند که جسد 18 نفر از آنها پیدا شده و دو نفر دیگر باقیمانده که امیدواریم در کوتاهترین زمان در اوایل صبح امروز یافت شود.


نجار اظهار کرد: 30 خانوار در روستای چینار دچار آسیب شده اند که از این تعداد مساکن 12 خانوار ویران شده و 18خانوار نیز آسیب جدی دیده اند و اسکان موقت در اختیار این خانواده ها قرار گرفته است .


وی گفت: در شهرستان آذرشهر استان آذربایجان شرقی نیز 17 نفر اعلام مفقودی شده بود که در ساعات پایانی روز شنبه این آمار به 22 نفر افزایش یافت و تاکنون جسد 18 نفر از مفقودان در داخل رودخانه کشف و پیدا شده است که امیدواریم پنج نفر باقی مانده است.


معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: در آذربایجان غربی با وجود شدت بارندگی خسارت سنگین مالی به بار نیامده و فقط یک نفر جان خود را از دست داده است.


وی ادامه داد: در روستای ننور بانه از توابع استان کردستان نیز یک نفر جان باخته و در پارک کوثر شهرستان سقز نیز در اثر رانش زمین چهار نفر جان خود را از دست داده اند.


بارندگی های شدید دو روز گذشته در آذربایجان شرقی موجب جاری شدن سیل در برخی نواحی و خسارت دیدن معابر و زیرساخت های شهری و برون شهری، اراضی کشاورزی موجب جان باختن تعدادی از مردم شهرستان های آذرشهر و عجب شیر شد.


شهرستان های آذرشهر و عجب شیر که عمده خسارت جانی و مالی سیل در این مناطق بوده در جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده اند.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار