سنندج؛

آغاز طرح مقابله با فروش بدون نسخه سموم کشاوری در کردستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آغاز طرح مقابله با فروش بدون نسخه سموم کشاورزی در کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد غفوری گفت: با هدف ارتقای سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی با فروشندگان سموم شیمیایی که بدون نسخه متخصصین گیاه پزشکی اقدام به فروش سم کنند و از ثبت اطلاعات خرید و فروش سموم خودداری کنند بطور جدی برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این راستا، برای اولین بار در شهرستان کامیاران، با نظارت کارشناسان تلاشگر مدیریت جهاد کشاورزی و مأمورین پلیس اماکن اقدام به پلمپ یک واحد متخلف کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در یک سال گذشته با انجام بازدیدها،مکاتبات و جلسات متعددی با فروشندگان سموم اهمیت این موضوع و همچنین قوانین و مقررات کشور برای آنان تشریح و تبیین شد و از ابتدای سال جاری نیز اکیپ‌های نظارتی در سطح استان، فعالیت خود را بطور جدی آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: مصرف غیراصولی سموم شیمیایی می‌تواند موجب تهدید سلامت احاد جامعه شده و وجود باقیمانده این مواد خطرناک در محصولات کشاورزی، عواقب متعددی از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه افزایش بیماری‌های مختلف و حتى سرطان را در پی خواهد داشت.

غفوری تاکید کرد: تمامی کشاورزان، باغداران، تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای و قارچ خوراکی برای حفظ صحیح محصول خویش و همچنین جلوگیری از به خطر انداختن سلامت خانواده خود و سایر هموطنانشان از مراجعه به افراد غیر متخصص جداً خودداری کنند.

وی گفت: سموم کشاورزی شامل انواع شیمیایی، گیاهی و بیولوژیک است که همانند داروهای انسانی و دامی عمل کرده و برای مقابله با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.