بولتون خواستار متقاعد کردن چين برای کمک به اتحاد دو کره شد

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل با اعلام اینکه «کره متحد» یک جواب درست به تحولات کنونی است، خواستار متقاعد کردن چین برای انجام این امر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، جان بولتون، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل روز شنبه گفت فقط «یک پاسخ درست» برای تشدید تنش‌ها در ارتباط با برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی وجود دارد و آن اتحاد شبه‌جزیره کره و وارد کردن چین در این تلاش است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت 25 سال مذاکره با کره شمالی کارساز نبود.

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل گفت: «برای این موضوع دلیل وجود دارد. در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای قابل حمل، اهرم مهم و سیاست تضمینی آنها برای باقی ماندن بر سر قدرت محسوب می شود. درخواست از آنها برای دست برداشتن از این تسلیحات همانند این است که از آنها بخواهیم از قدرت کنار بروند. از این رو، سوالی که مطرح می شود این است که ما دیگر چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟»

بولتون افزود: «یک پاسخ درست برای این سوال متحد کردن شبه جزیره کره است و ما مجبوریم چین را برای این کار متقاعد کنیم.»

وی اضافه کرد: چین تأمین زغال‌سنگ و نفت را برای کره شمالی قطع نخواهد کرد؛ زیرا «چین نگران است اگر رژیم این کشور سقوط کند، بدون دستیابی به توافق نامه‌ای با آمریکا، کره جنوبی، کره شمالی را تحت کنترل خواهد گرفت، و نیروهای آمریکایی در رودخانه یالو (که کره شمالی را از چین جدا می کند) مستقر خواهند شد.»

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل گفت: «فکر می کنم شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، می داند که اوضاع در ارتباط با کره شمالی بیش از حد حاد است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار