جزئیات احتساب افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۶

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان پرداخت.

سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند افزایش حقوق معلمان و چگونگی این مسئله عنوان کرد: آنچه مسلم است افزایش حقوق از ۱ / ۱ / ۹۶ بر مبنای افزایش ضریب حقوقی است که دولت مصوب می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته این ضریب ۱۵۴۱ بود، اما برای امسال هنوز مصوبه هیات دولت اعلام نشده و پس از تعیین این شرایط افزایش حقوق در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها مشخص می‌شود.

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان مصوبه‌ای است که در سال ۹۴ تصویب شد و بر این اساس معلمان در ۴ گروه پایه، ارشد، خبره و حرفه‌ای از دسته‌بندی شده و با توجه به روابط موجود در این طرح امکان ارتقا به سایر رتبه‌ها وجود دارد و افزایش حقوق بر مبنای رتبه‌بندی ارائه می‌شود و مسئله افزایش حقوق سالانه موضوعی کاملا متفاوت است.

حسینی بیان کرد: اسفند ۹۵ افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شد و به موجب ماده ۵۰ برنامه پنجم در بند الف، هیات وزیران امکان افزایش این امتیازات را پیدا کردند مشروط بر اینکه افزایش در بودجه سنواتی پیش‌بینی شده باشد.

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش افزود: این مسئله در مراجع ذیصلاح به تصویب رسید و شرایط بر این مبنا امکان افزایش حقوق را ایجاد می‌کند.

حسینی تصریح کرد: به طور کلی ضریب افزایش حقوق هنوز به آموزش و پرورش ارائه نشده، اما با توجه به قانون افزایش حقوقی سازمان مدیریت، افزایش ۱۰ درصدی حقوق در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: نباید این مسئله را فراموش کرد که تفاوت تطبیقی در احکام کارگزینی وجود دارد و بر اساس این مسئله ممکن است میزان افزایش حقوق با احتساب این عامل به طور کامل ۱۰ درصد نباشد و ضریبی از این عدد را شامل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار