بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده آذرشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از مناطق سیل زده شهرستان آذرشهر بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده آذرشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این بازدید از پل روستای غله زار که محل شروع حادثه جان باختن 22 نفر از مردم آذرشهر دیدن کرد و در جریان وضعیت پل و نحوه وقوع حادثه قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: پس از برآورد خسارت سیل به پایه های پل غله زار و راههای ورودی به این روستا ، اعتبار لازم برای اصلاح ، مقاوم سازی و ترمیم پل و مسیر روستایی این منطقه تخصیص داده خواهد شد.

معاون وزیر راه افزود : حفظ حریم رودخانه ها در پلها ، زیرگذرها و روگذرهای مناطق شهری و روستایی برای در امان ماندن ساکنان این مناطق از خطرات سیلاب های فصلی ضروری است .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در نشست ستاد بحران آذرشهر که به منظور بررسی روند  تجسس اجساد مفقود در سیل این شهرستان ترتیب یافته بود حفظ حریم قانونی بستر رودخانه ها را مهمترین راه برای کاستن از خسارات سیل در هنگام بارندگی های شدید دانست.

اسماعیل نجار افزود: باید از هرگونه ساخت و ساز مساکن یا تردد در مجاورت  بستر رودخانه ها جلوگیری شود.

شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی ، خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی را برای سرعت بخشیدن به روند تجسس اجساد سیل آذرشهر را خواستار شد.

 فرماندار آذرشهر هم گفت : میزان دبی آب سیل در شرایط طغیانی رودخانه این شهر 150 متر مکعب در هر ثانیه بود که این موضوع موجب فرو رفتن خودروهای مجاور در این رودخانه شد.

الهیاری افزود : وقوع این سیل علاوه بر وارد آمدن خسارت جانی ، 72 میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش کشاورزی شهرستان آذرشهر خسارت زد.
جمعه گذشته بر اثر شدت بارش باران رودخانه سئل جایی آذرشهر طغیان کرد و 8 خودروی اطراف پل غله زار را با خود برد .
در این حادثه متاسفانه 22 نفر از همشهریان اذرشهری جان خود را از دست دادند که تاکنون جسد 19 نفر پیدا شده و تلاش نیروهای هلال احمر و سپاه برای یافتن 3 جسد دیگر ادامه دارد.


انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار