سارقان جواهرات ۲. ۵ میلیاردی را ۸۰ میلیون تومان فروختند

۴ تبهکار که به‌علت دست‌داشتن در چندین فقره سرقت بازداشت شده‌اند، با اتهام «سرقت حدی» مواجه شدند و دادستان برای آن‌ها درخواست قطع دست کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   ۴ تبهکار که به‌علت دست‌داشتن در چندین فقره سرقت بازداشت شده‌اند، با اتهام «سرقت حدی» مواجه شدند و دادستان برای آن‌ها درخواست قطع دست کرد.
 
آن‌ها در جریان یکی از سرقت‌های‌شان از خانه پسر یکی از بازرگانان مشهور جواهراتی به ارزش ۲. ۵ میلیارد تومان دزدیدند و به یک مالخر ۸۰ میلیون تومان فروختند. تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند از اواخر سال ۹۴ در تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که سارقانی ناشناس به یک سوپرمارکت در شرق تهران دستبرد زده و مقدار زیادی سیگار، شارژ تلفن همراه و پول نقد دزدیده بودند. آن‌ها توانسته بودند با تخریب در کرکره‌ای وارد این مغازه شوند و بدون اینکه ردی از خود به‌جا بگذارند، گریخته بودند.
 
این تنها سرقتی نبود که با این شیوه اتفاق افتاده بود، چرا که چند روز بعد مغازه مجاور سوپرمارکت که یک خرمافروشی بود نیز هدف دستبرد سارقان قرار گرفت و در جریان آن سارقان با تخریب گاوصندوق مغازه حدود ۱۰ میلیون تومان سرقت کردند. سارقان در ادامه به یک عطاری نیز دستبرد زدند و از آنجا مقدار زیادی زعفران و پول نقد دزدیدند. شگرد استفاده شده در این سرقت‌ها حاکی از آن بود که اعضای یک باند همه این سرقت‌ها را مرتکب شده‌اند. بنابراین، تجسس‌ها برای به دام انداختن آن‌ها آغاز شد.
 
 سرقت جواهرات میلیاردی
 
چند‌ماه از سرقت‌ها می‌گذشت و سارقان همچنان متواری بودند تا اینکه این‌بار سرقت از خانه‌ای اعیانی در شمال شهر که متعلق به پسر یکی از بازرگانان مشهور بود، به پلیس گزارش شد. در جریان این دستبرد سارقان با تخریب در، وارد خانه شده و جواهراتی با ارزش ۲. ۵ میلیارد تومان دزدیده بودند. در جریان تحقیقات مأموران با استفاده از تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته خانه‌های مجاور توانستند چهره یکی از سارقان را شناسایی کنند.
 
صاحبخانه با دیدن تصویر این متهم گفت که او شبیه سرایدار خانه‌اش است که از ۶ ماه قبل دیگر در آنجا کار نمی‌کند. او گفت: به سرایدارش مظنون است. به این ترتیب سرایدار جوان بازداشت شد و در همان تحقیقات مقدماتی گفت که در سرقت حضور نداشته، اما به دوستانش برای دستبرد‌زدن به آنجا اطلاعات داده است. در این شرایط مأموران توانستند ۴ سارق را همراه با مالخر جواهرات دستگیر کنند.
 
دستگیر‌شدگان که ۴ جوان اهل یکی از شهرستان‌ها هستند، به‌دست داشتن در این دستبرد میلیاردی اعتراف کردند و گفتند علاوه بر آن از چند مغازه در سطح شهر نیز سرقت کرده‌اند. به این ترتیب پرونده اتهامی آن‌ها به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
 
 در دادگاه
 
در جلسه رسیدگی به این پرونده که صبح دیروز در شعبه هشتم، به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی حشمت‌الله توکلی برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: سرقت‌هایی که اعضای این باند مرتکب شده‌اند از مصادیق سرقت حدی است؛ بنابراین خواستار صدور حکم قطع دست برای آن‌ها هستم. در ادامه شاکیان یک به یک شکایت‌شان را مطرح کردند و همگی گفتند خواستار بازپس‌گیری اموال‌شان هستند.
 
در ادامه نوبت به متهم ردیف اول رسید. او که جوانی ۲۵ ساله است، گفت: ما در جریان سرقت از خانه ویلایی نمی‌دانستیم که جواهرات چند میلیارد ارزش دارد به همین دلیل آن‌ها را در برابر ۸۰ میلیون تومان به یک مالخر فروختیم و نفری ۲۰ میلیون تومان گیرمان آمد. وی که چندین سابقه سرقت دارد، ادامه داد: یکی از دوستانم تا ۶ ماه قبل از سرقت، سرایدار خانه ویلایی بود. او به ما پیشنهاد این سرقت را داد و من هم با همدستی دوستانم سرقت را انجام دادم. ۳ متهم دیگر نیز حرف‌های این جوان را تکرار و به اتهام‌شان اعتراف کردند.
 
در ادامه نوبت به مالخر رسید. او در دفاع از خودش گفت: من در شهرستان طلافروشی داشتم و سارقان را یکی از دوستانم معرفی کرد. من هم اعتماد کردم و طلاهای‌شان را خریدم، اما نمی‌دانستم که طلا‌ها سرقتی است. وی در برابر سؤال رئیس دادگاه که پرسید چطور جواهراتی را که چند میلیارد ارزش دارد ۸۰ میلیون تومان خریدی، پاسخ داد: من همه را به قیمت روز خریدم و آن‌ها را آب کردم.
 
در پایان این جلسه اعضای باند سرقت برای آخرین بار به دفاع از خود پرداختند. یکی از آن‌ها گفت: ما توبه کرده‌ایم و قول می‌دهیم دست به سرقت نزنیم. در پایان این جلسه قضات دادگاه برای صدور رأی وارد شور شدند.
 
منبع:همشهری
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار