ادعای بولتون: وقت آن رسیده تا ایران را کشوری تروریستی بنامیم

"جان بولتون" در مقاله‌ای که روزنامه نیویورک‌پست منتشر کرد، خواستار معرفی ایران به عنوان کشوری تروریستی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری نیویورک پست در گزارشی به قلم "جان بولتون"، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد: زمانیکه موشک‌های "تاماهاک" آمریکا پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را به دلیل استفاده دولت "بشار اسد"، رئیس جمهور این کشور، مورد هدف قرار دادند، مقامات پنتاگون اعلام کردند تلاش زیادی به کار بستند تا به نیروهای نظامی روسیه که در نزدیکی منطقه مورد حمله قرار داشتند آسیب یا خسارتی وارد نشود.

بولتون در ادامه مدعی شد: آنچه از نظرها پنهان ماند، حضور نیروهای نظامی تحت امر ایران در پایگاه الشعیرات بود که از مدتها پیش و حتی قبل از دخالت روسیه در بحران داخلی سوریه، کمک به دمشق را آغاز کرده بودند. نیروهای سپاه پاسداران ایران سابقه طولانی دشمنی با آمریکا و تلاش برای ضربه زدن به این کشور و متحدان آن را دارند. مقامات واشنگتن در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. در سال 1984 و همزمان با دوران ریاست جمهوری "رونالد ریگان"، ایران به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شد. "جرج دابلیو بوش" نیز در سال 2007 نام نیروی قدس به عنوان یکی از زیرشاخه‌های سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

بولتون در این گزارش از هیچ تلاش و اتهام‌زنی به سپاه پاسداران ایران دریغ نکرده است تا خواننده را مجاب کند باید نام این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد.

بولتون که دشمنی دیرینه او با ایران بر کسی پوشیده نیست در ادامه این گزارش مدعی شد: بدون شک سپاه پاسداران واجد شرایط کافی برای قرار گرفتن در فهرست سازمان‌های تروریستی است. اگر حمایت‌های نظامی و مالی ایران نبود، دولت بشار اسد سال‌ها پیش سقوط کرده بود. درحالیکه نیروی هوایی روسیه اخیرا نقش پررنگی در نبردهای سوریه ایفا کرده است، سپاه پاسداران به ارتش سوریه و نیروهای حزب‌الله توصیه کرد و شاید به آنها فرمان داد از ابقای اسد در قدرت حمایت کنند. این رویکرد دقیقا زمانی مشاهده شد که بسیاری اسد را در آستانه سقوط می‌دیدند.

نگارنده این گزارش مغرضانه در ادامه مدعی شد: نیروی سپاه پاسداران ایران شکل‌دهنده حزب‌الله لبنان بوده است که اعمال تروریستی بسیاری علیه آمریکا و متحدانش در لبنان انجام داده‌اند؛ از جمله حمله تروریستی اکتبر 1983 به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت با 241 کشته. در عراق هم نیروهای سپاه پاسداران به تجهیز، آموزش و مشاوره نیروهای دولتی بغداد و دیگر نیروهای نظامی شیعه مشغول هستند؛ آن‌هم در بخش‌هایی از عراق که اکثریت جمعیت آنها را سنی‌ها تشکیل می‌دهند. تا قبل از اینکه "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، در سال 2011 دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا را از عراق صادر کند، نیروهای سپاه به شبه نظامیان شیعه در عراق آموزش می‌دادند که چگونه نظامیان آمریکایی‌ را بکشند. فرماندهان آمریکایی بارها از واشنگتن درخواست کردند اقدامی تلافی‌جویانه علیه این گروه که آزادانه در عراق مشغول فعالیت بود انجام دهد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: امروز مهمترین ماموریت سپاه پاسداران در ایران توسعه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور است. فقط ایران نیست که هم اکنون به یک چالش هسته‌ای و موشکی تبدیل شده؛ بلکه کره شمالی نیز در هر دو حوزه هسته‌ای و آزمایش موشک‌های بالستیک فعالیت جدی دارد. این موضوع به ایران امکان می‌دهد هرآنچه در زمینه موشکی و توان هسته‌ای نیاز دارد از پیونگ‌یانگ خریداری کند.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه اتهام‌زنی‌های همیشگی خود به ایران مدعی شد: تهدید هسته‌ای از جانب کشور چالش‌برانگیزی مانند ایران یک تهدید نظامی به شمار نمی‌آید؛ بلکه یک تهدید تروریستی است. ایران تاکنون تهدید نظامی معنی‌داری علیه آمریکا یا متحدانش نکرده است؛ اما در آینده به تهدیدی جهانی برای همه تبدیل خواهد شد. 

جان بولتون که در ابتدای گزارش بر حمایت ایران از نیروهای نظامی شیعه در منطقه تاکید داشت در ادامه نوشت: "ایران از نیروهای نظامی سنی مانند حماس و طالبان هم حمایت می‌کند. درصورتیکه آمریکا ایران را به عنوان یک کشور تروریستی معرفی کند، بدترین نتیجه آن برهم خوردن توافق هسته‌ای و از سرگیری غنی‌سازی از سوی این کشور است. اما اگر آمریکا این کار را نکند، سپاه پاسداران می‌تواند آزادانه به حمایت خود از نیروهای شیعه در منطقه ادامه دهد. آیا باید برای حفظ توافق هسته‌ای چشم خود را به روی این موضوع ببندیم؟"

بولتون معتقد است آمریکا حتی نباید در مبارزه با داعش هم با ایران همکاری داشته باشد. به عقیده این جمهوری‌خواه افراطی، مقامات امنیت ملی آمریکا باید با همکاری متحدان نزدیک خود مانند اسرائیل و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار دهند و این موضوع هرچه زودتر اتفاق بیافتد بهتر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
ترامپ داره میگه ریاست جمهور امریکا حتماً نباید عالم سیاست باشه! هر کسی میتونه باشه! یعنی کسی بدون علم .. این حالت مثل فیلم های کمدی هست که توش شخصیت های سیاسی
بازی میکنند!! تو واقعیت داره اتفاق میفته ... یه دفعه دلش میخواد موشک هوا کنه بفرسته تو خاک سوریه ... بعد مثل فیلما میاد تو مراسمی راحت میگه الان سوریه رو زدیم!!
میگه نمیخوام پیش کسی ادا در بیارم . امریکا اینه. قدرت اینه. من کدخدام!!! هر کشوری میخوای باش، باید حرف شنوی خوبی داشته باشی وگرنه...!!!
باید جلوش قوی ظاهر شی. مشتتو وا نکنی بهت آب نبات بده! اون وقت میشی بازنده!
آمریکا داره خیلی راحت چهرشو نشون میده! دیگه لازم نیست اثبات بشه داعش القاعده و ... کار کیه .. اگه عاقلی خوب ببین و بشنو. هوش زیادی نمیخواد!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
مادرتروریسم کودتاوکشت وکشتارآمریکای جنایتکاراست.
آخرین اخبار