ساری؛

حمایت از تولیدات داخلی با فرهنگ سازی در حوزه کودک ونوجوان

فرهنگ سازی حمایت از تولیدات داخلی در حوزه کودک ونوجوان ظرفیت موثری برای فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قاسم عزیززاده گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری كودكان ونوجوانان مازندران نگاه فرهنگی را لازمه فعالیت در حوزه های اقتصادی و تولید ملی عنوان کرد و خواستار توجه به آموزش و تبلیغات مد نظر این کمسیون شد.

وی با اشاره به دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا افزود: همه ما در هر بخش و دستگاهی می بایست زمینه ساز فرمایشات معظم له باشیم و در حمایت از تولیدات داخلی و پرهیز از خرید اجناس خارجی کوشا باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری كودكان ونوجوانان مازندران گفت: توجه به حوزه کودک ونوجوان و نقش کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه پایه گذار کار فرهنگی بود.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه سازی یک موضوع، ضرورتا باید از کودک و نوجوان شروع کرد و به همین منظور، کانون ظرفیت موثری برای فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی را داراست.

وی گفت: حمایت از طرح ها و ایده های نو فرهنگی را از دیگر مکانیزم های توفیق این طرح یاد کرد و خواستار جذب، ترغیب و تشویق صاحبان ایده در این حوزه شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری كودكان ونوجوانان مازندران با تاکید بر تغییر نگاه به تولید ملی گفت: ارتقای سطح آگاهی عموم و اقدامات فرهنگی موثر و مستمر در کنار فعالیت های آموزشی و تبلیغات می تواند این کمسیون را در رسیدن به اهدافش یاری بخشد.

قاسم عزیززاده گرجی از چند گام مهم در دستیابی به اهداف این کمسیون یاد کرد و افزود: شناسایی آسیب ها- احصای ظرفیت های استان واستفاده از مجریان آگاه و توانمند برای اجرای برنامه ها از مهمترین فرایند های تحقق این مهم به شمار می آیند.

علی پیر فلک،مشاور استاندار و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ضرورت کار فرهنگی در حوزه مبارزه باقاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: اگر قرار است کار قوی، منسجم و اثر گذار در جامعه صورت پذیرد، می بایست از کودکی شکل گیرد تا تبدیل به فرهنگ فرهنگ شده و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل خرید کالای قاچاق، این است که هنوز این کار را قبیح نمی دانیم ،افزود: باید نگاه و رویکرد به سخنان رهبر انقلاب در تبلیغات و برنامه های اجرایی همه دستگاه ها به صورت پررنگ دیده شود.

مشاور استاندار مازندران گفت: در حوزه سیاستگذاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز چند بند، به رویکرد فرهنگی اختصاص دارد که تحقق هدف مزبور را در گرو کار فرهنگی میسر می داند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با استقبال از طرح مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در خصوص حمایت از طرح ها و ایده های نو برای فرهنگ سازی، خواستار مصوب شدن تهیه فراخوان برای برگزاری جشنواره های فرهنگی در این حوزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار