اردبیل؛

افزایش سطح باغات شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: با بهره‌برداری از پایاب سد جغناب و ترغیب باغداران به توسعه کشت درختان مثمر، سطح باغات شهرستان کوثر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،خیبرعلی جلیلی در بازدید از باغات میوه کوثر اظهار کرد: در بخش باغبانی مواردی به صورت اقدامات برنامه‌ریزی شده و موثری در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با هدف تولید و اشتغال توسط این مدیریت در حال اجراست که از جمله آنها می‌توانبه اصلاح الگوی کشت و توزیع نهالهای شناسه‌دار در بین باغداران اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 50 هزار اصله از انواع نهالهای سیب،گلابی،به، گردو،زردآلو،آلبالو و برخی گونه‌های دیگردر حال توزیع در بین متقاضیان و باغداران است و انتظار می‌رود که باغداران نهالهای مورد نظر را از جهاد کشاورزی شهرستان تهیه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر تصریح کرد: توزیع نهالهای گل محمدی نیز در راستای توسعه و کشت این محصول ارزشمند و با صرفه اقتصادی بالا نیز از 15 اسفندماهسال گذشته شروع شده و با استقبال مناسب باغداران همچنان ادامه دارد و تلاش می‌کنیم تا کشت این نوع نهالها را نیز در شهرستان افزایش دهیم.

جلیلی با اشاره به پایاب سد جغناب در منطقه افزود: اراضی پایاب این سد 132 هکتار است که 50 هکتار آن به توسعه باغات اختصاص داده شده است و نهالهای خریداری شده در بین باغداران این روستا توزیع شده است و کارشناسان باغبانی این مدیریت با نظارت دقیق و مستمر سعی دارند تا عملیات کاشت نهال در این اراضی را در چند روز آینده به پایان برسانند.

وی گفت: از تمامی باغداران شهرستان انتظار می‌روداز خرید نهالها از طریق فروشندگان دوره‌گرد اجتناب کرده و از کاشت نهالهایی که شناسه و لیبل مورد تائید سازمان حفظ نباتات کشور را ندارد پرهیز کردهو با مراجعه به محل ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در کنار تهیه نهالهای مطمئن از راهنماییها و توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.