سفر هیأت پاکستانی برای کاهش تنش میان اسلام آباد و کابل

یکی از نمایندگان ارشد پارلمان پاکستان از تصمیم این کشور برای اعزام یک هیات بزرگ پارلمانی به افغانستان با هدف تقویت روابط و کاهش تنش های بین دو همسایه خبر داد.

سفر هیأت پاکستانی برای کاهش تنش میان اسلام آباد و کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از "آفتاب احمد شیرپائو” از نمایندگان ارشد پارلمان پاکستان گفت که هیات پارلمانی پاکستان متشکل از تعداد نسبتا زیادی از نمایندگان از احزاب مختلف براساس رایزنی های انجام شده میان سران اسلام آباد و کابل، پیش از پایان ماه آوریل جاری به افغانستان سفر می کند.

 احمد شیرپائوافزود : "محمد نواز شریف” نخست وزیر پاکستان نامه ای از «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دریافت کرده که در آن نامه، اعزام یک هیات پارلمانی پاکستان به افغانستان با هدف تقویت روابط مردم با مردم میان دو همسایه پیشنهاد شده است.

روز جمعه سفیر افغانستان در اسلام آباد و جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، مسائل مربوط به روابط دوجانبه و امنیت افغانستان را بررسی کردند.

درهفته های اخیر در پی وقوع انفجارهای تروریستی  در پاراچنار و ایالت های سند و پنجاب پاکستان که حدود دویست کشته برجای گذاشت، روابط بین پاکستان وافغانستان دچار تنش شد واسلام آباد، ولایت های کنر و ننگرهار را نیز گلوله باران کرد که با اعتراض دولت افغانستان مواجه شد.

بر اساس گزارش رسانه ها نامه یادشده توسط نخست وزیر پاکستان برای رئیس جمهوری افغانستان ارسال شده است

انتهای پیام /

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار