اهواز؛

پرداخت میلیاردی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند شوش

فرماندار شوش از پرداخت ۱۰۰ میلیاد ریال برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند شوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛رضا نجاتی ،فرماندار شوش اظهار داشت: باید در مقوله اشتغال اقدام عملی صورت گیرد و با جذب  و نیز حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رشد بیشتری در زمینه ایجاد و تولید اشتغال ایجاد شود.

وی بر تعامل و همراهی همه‌ دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جهت رفع مشکل اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: ادارات با فراهم‌کردن شرایط و رفع موانع موجود زمینه اشتغال متقاضیان را فراهم کنند.

فرماندار شوش بیان کرد: تمامی دستگاه‌های شهرستان در این راستا موظف هستند که امسال نسبت به زمینه‌سازی شغل اقدام و برنامه‌های خود را ارائه دهند. اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشخص کردن تعهد اشتغال برای هریک از ادارات شهرستان ضمن همکاری اداراه مربوطه با متقاضیان و فراهم کردن شرایط، زمینه‌ ایجاد مشاغل آزاد و خانگی جدید را فراهم کند.

نجاتی گفت: دستگاه‌های عضو شورای اشتغال نسبت به شناسایی و اطلاع‌رسانی زمینه‌های شغلی مورد نیاز در شهرستان به متقاضیان جویای کار اقدام کنند.

وی بر کاربردی و عملیاتی شدن نشست‌های شورای استغال شهرستان شوش تاکید کرد و افزود: باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام‌های اساسی برداشته شود.

رئیس شورای اشتغال شهرستان شوش گفت: نشست شورای اشتغال باید با خلاقیت و برنامه‌ریزی در سال جدید گام برداشته و ایجاد شغل کند چرا که فقط با ارائه آمار و گزارش مشکل اشتغال در این شهرستان حل نمی‌شود.

وی با اشاره به محدودیت جذب نیرو در شرکت‌های صنعتی شوش افزود: باید در جهت یادآوری جوانان به سمت راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی حرکت کنیم.

نجاتی با بیان اینکه جوانان فقط به فکر استخدام در شرکت‌های صنعتی شوش نباشند، تصریح کرد: باید رویکرد فرهنگ کار، زمینه و شرایط لازم برای اجرای طرحهای زود بازده در جهت ایجاد شغل افراد را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در جهت استفاده از توان داخلی و ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی شهرستان شوش و حمایت از طرح‌های کارآفرینی نسبت به ایجاد شغل و تولید محصولات تلاش کرد.

فرماندار شوش گفت: انتظار می‌رود واحدهای اشتغال در تمامی ادارات شهرستان شوش راه‌اندازی شود تا همراه با سیاست‌های دولت در راستای تحقق فرمان رهبری نسبت به ایجاد اشتغال و تولید قدم برداریم.

وی گفت: دولت به منظور احیا و راه‌اندازی کارخانه قند شوش سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار از محل صرفه جویی یارانه‌ها پرداخت کرده و بازسازی این کارخانه از سال 94 آغاز شده است. به دنبال پیگیری‌های فراوان استانداری خوزستان و نیز نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، دولت با پرداخت 100 میلیاد ریال دیگر اعتبار به این کارخانه موافقت کرده است.

نجاتی افزود: کل اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد این کارخانه بیش از 500 میلیارد ریال است که در نخستین گام 200 میلیارد ریال سال گذشته اختصاص یافته و هزینه شد که امسال نیز با موافقت دولت 100 میلیارد ریال دیگر برای راه‌اندازی این کارخانه هزینه می‌شود.

فرماندار شهرستان شوش با ابراز امیدواری برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند شوش گفت: راه‌اندازی این کارخانه رونق کشاورزی، اشتغال و تولید را در شهرستان شوش و شمال خوزستان به دنبال دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه ایجاد شغل گفت: در سال 95 تعداد 132 شغل خانگی ایجاد شده است. در این زمینه اعتباری بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون ریال با کارمزد 4 درصدی به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.