ساری؛

برگزاری آیین نکوداشت علی‌بابا در گلوگاه

آیین نکوداشت استاد علی بابا عسگری گلوگاهی با حضور مسئولان شهرستانی و شهروندان فرهنگ دوست گلوگاهی در مجتمع فرهنگی فجر گلوگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد، آیین نکوداشت استاد علی‌بابا عسگری گلوگاهی، خالق کتاب اشرف‌البلاد با جمعی از مردم فرهنگ دوست این شهرستان در مجتمع فرهنگی فجر گلوگاه برگزار شد.

استاد علی بابا عسکری در مهر ماه ١٣١١ در شهرستان گلوگاه متولد شد ودر سال ١٣٩۴ در سن ٨٣ سالگی دار فانی را وداع گفت ودر مزار سفید چاه به خاک سپرده شد.

استاد علی بابا عسگری، پیش از هر اقدامی، با نگارش و تالیف آثاری ماندگار و فاخر نسبت به جغرافیا و تاریخ منطقه زادگاه خویش و مناطق اطراف، سعی در شناساندنِ درست و علمی آن نواحی و یادمان ساختنِ مطالعات علمی و دانشگاهی و ثبت تاریخ شفاهی و مطالعات میدانی مربوطه نسبت به آن مناطق کرد.

اثر مشهور وی در زمینه تاریخ و جغرافیای بهشهر با عنوان بهشهر؛ اشرف البلاد بعنوان کتاب برتر سال ١٣۵٠، با گذشت نزدیک به پنج دهه از تاریخ تالیف و انتشار آن، هنوز در زمره منابع اصلی مطالعات منطقه ای و ملی مازندران به شمار می رود و هیچ دانشجو و دانشگاهی و پژوهشگری، خود را بی نیاز از مراجعه و مطالعه بدان نمی داند.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار