با موافقت نمایندگان؛

شبکه پایش امواج رادیویی تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با تشکیل شبکه پایش امواج رادیویی موافقت کردند.

شبکه پایش امواج رادیویی تشکیل می‌شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 فروردین ماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه هوای پاک با ماده 30 این لایحه موافقت کردند.
 
به موجب ماده ۳۰ - سازمان مکلف است با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به جلوگیری از انتشار کلیه امواج غیرمجاز رادیویی، الکترومغناطیسی، پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز اقدام و به‌منظور حصول اطمینان از عدم افزایش میزان و شدت امواج و پرتوهای یون‌ساز و غیریو‌ن‌ساز از حدود مجاز تعیین‌شده در هوای آزاد، شبکه پایش مربوط را راه‌اندازی نماید. 

اشخاص حقيقی و حقوقی كه  حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع این ماده را رعایت ننمایند، برای اولين‌بار به پنجاه ميليون(50.000.000)تا دويست ميليون(200.000.000) ریال جریمه نقدی محكوم و درصورت تكرار علاوه بر پرداخت حداكثر جريمه نقدی، به ضبط اموال و تجهيزات مرتبط نيز محكوم می شوند.

تبصره- حدود مجاز انتشار امواج و پرتوهای موضوع اين ماده توسط سازمان انرژی اتمی ايران و  با همكاری مشترك سازمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان ملی استاندارد ايران ظرف مدت شش‌ماه از تاريخ ابلاغ  اين قانون تعيين می شود و به تصويب هيأت‌وزيران می رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لایحه ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.