قزوین؛

توصیه های بهداشتی به دامداران و مرغداران

دامپزشکی استان با توجه به شروع فصل بهار و احتمال شيوع بيماري هاي ويروسي از دامداران و مرغداران خواست به هنگام خرید و فروش دام یا طیور زنده چند نکته را رعایت کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دامپزشکی استان توصیه کرد از هرگونه خريد و فروش طيور بومي ، ازخارج از منطقه اي كه در آن ساكن هستند ، به ویژه  دست­فروشان فصلي پرهيز كنند.
 
همچین لازم است  مرغداران  طيور بومي خود را واکسینه کنند تا در صورت بروز بيماري ، همه طيور منطقه ايمن شوند .
 
 همچنین دامداران به هنگام خريد دام زنده سنگين ، آنها را علیه بیماری ها  تب برفكي ، بروسلوز و لمپي اسكين واکسینه کنند .

دامپزشکی استان  همچنین توصیه کرد  دامداران در صورت خريد گاو شيری صنعتي ، از انجام تست سل و بروسلوز و واكسيناسيون آنها و در خريد دام زنده سبك ، علاوه بر انجام واكسيناسيون هاي دوره اي در رابطه با مبارزه با انگلهاي خارجي اطمينان حاصل کنند .
 
دامپزشکی استان تاکید کرد :  قبل از هرگونه حمل دام مجوز قرنطينه دریافت شود  تا در صورت وجود بيماري و يا هرگونه مشكل ديگري در مقصد و يا مبدا آن ، اطلاع داده شود .
 
 برای شستشو و ضد عفوني ماشين حمل دام زنده قبل از بارگيري و بعد از تخليه آن نیز اطمينان حاصل تا از انتقال بيماريهاي قابل انتقال از اين طريق جلوگيري شود .
 
همچنین توصیه می شود  پس از تخليه دام های وارده از ساير نقاط به شهرستان ، تاييد تخليه آن به اداره دامپزشكي شهرستان اعلام شود .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.