تخفیف 50 درصدی به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی داده می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در حالی برنامه ریزی است تا 50 درصد تخفیف در پرداختی های سرمایه گذاران به دولت بعنوان مشوق سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی یزدانی عصر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشوق های متعددی برای شهرک های صنعتی کشور در نظر گرفته ایم و در روز شنبه آینده در جلسه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت، بصورت رسمی اختیارهای شهرک های صنعتی به استان ها تفویض خواهد شد تا روند کار مردم شتاب بگیرد.

وی با بیان استقرار 40 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی کشور گفت: هم اینک 88 هزار واحد صنعتی در کشور دارای پروانه بهره برداری است که 80 هزار واحد آن صنایع کوچک و چهار هزار واحد آن متوسط است.

یزدانی با بیان این که واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رایگان است، افزود: تنها هزینه ای که از صاحبان صنایع دریافت می شود حق انتفاع است که برای خدمات آب، برق و گاز، زیرساخت ها، معابر، آتش نشانی و تصفیه فاضلاب دریافت می شود.

وی تعداد شهرک های صنعتی غیردولتی مجوزدار در کشور را 65 شهرک اعلام کرد و گفت: در شهرستان آران و بیدگل نیز در صورت موافقت شهرداری 2 مجوز شهرک غیر دولتی صادر می شود.
مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: برای اداره شهرک های صنعتی قانون وجود دارد و تاکنون 250 شهرک صنعتی با انتخابات، هیات رییسه خود را برگزیده اند و از قوانین تبعیت می کنند.

وی با اشاره به این که شهرک های صنعتی از قانون شهرداری ها جداست، افزود: ما در شهرک های صنعتی پروانه رایگان صادر می کنیم و حتی نمایشگاه هایی هم ایجاد می کنیم و در اختیار صاحبان صنایع قرار می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود در شهرک های صنعتی موجود بخصوص در شهرستان آران و بیدگل هر سرمایه گذار با برنامه زمان بندی و اشتغال از صفر تا 75 درصد بعنوان مشوق تخفیف بگیرد.

شهرستان آران و بیدگل با تولید 45 میلیون متر مربع فرش ماشینی که 50 درصد تولید فرش ماشینی کشور را تشکیل می دهد، رتبه نخست تولید فرش کشور را داراست.

مرکز شهرستان آران و بیدگل با 600 کارخانه فرش ماشینی و یکصد هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.