جمهوری اسلامی ایران میزبان نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام می شود

نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام با حضور نمایندگانی از 22 کشور جهان همزمان با سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

جمهوری اسلامی ایران میزبان نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام می شودبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ستاد خبری اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، این مسابقات که جزء مطالبات جدی بانوان فعال قرآنی بوده، برای نخستین بار همزمان با سی و چهارمین دوره از رقابت های بین المللی قرآن کریم از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

بنابر این گزارش، در این رقابت ها نمایندگانی از 22 کشور جهان حضور دارند و طی سه روز در رشته حفظ قرآن کریم با حضور داورانی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای مسلمان برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر رقابت می کنند.

بر اساس  این گزارش، آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران روز یکشنبه، سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود و در همان روز حافظانی از جمهوری اسلامی ایران، اوگاندا، تانزانیا، اندونزی، افغانستان، بنگلادش و صربستان محفوظات قرآنی خود را به رقابت می گذارند.

این مسابقات در روز دوشنبه، چهارم اردیبهشت همزمان با شامگاه  مبعث پیامبر اکرم(ص) با رقابت شرکت کنندگانی از کشورهای عمان، چاد، ترکیه، تونس، نیجر، لیبی، موریتانی و غنا به کار خود ادامه می دهد.

این گزارش می افزاید: سومین و آخرین روز از اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران سه شنبه، پنجم اردیبهشت با رقابت شرکت کنندگانی از مصر، نیجریه، لبنان، کامرون و عراق برگزار می شود.

از نکات قابل توجه این رقابت ها که نخستین دوره خود را تجربه می کند حضور داوران ممتاز از کشورهای مختلف اسلامی است که داوران ایرانی را در امر قضاوت یاری می کنند.

آیین پایانی این مسابقات ششم اردیبهشت ماه همزمان با اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار و در آن از نفرات برتر تقدیر می شود.
 

گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خواهران از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگانی از 22 کشور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار