سمنان;

اهدای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران سمنان

پروانه صلاحیت حرفه ای نخستین گروه پرستاران کشور در سمنان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمود یحیایی رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان در همایش حرفه ای صلاحیت پرستاران گفت: با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای ، توانمندی های علمی- تخصصی و اجرایی پرستاران ارزیابی و احراز می شود.

وی افزود : در اولین مرحله صدور پروانه صلاحیت حرفه ای به 95 نفر از پرستاران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان که شرایط لازم به لحاظ دانش روز و اخلاق حرفه ای را داشتند ، اهدا شد.

احمد نجاتیان مدیر کل دفتر ارتقا سلامت وزارت بهداشت نیز در این همایش ، صلاحیت حرفه ای را از برنامه های جدید وزارت بهداشت برای ساماندهی خدمات پرستاری و نیز کاهش تعداد بیماران بستری دربیمارستان ها عنوان کرد.

وی افزود: طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه ای اخیرا در کشور با هدف حفظ حقوق مردم و نیز ساماندهی خدمات پرستاری آغاز شده و قرار است نیمه امسال همه پرستاران فارغ التحصیل قبل از سال 1370  ، پرستاران شرکتی و کسانی که در منزل خدمات پرستاری ارائه میکنند، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کند.

احمد نجاتیان گفت:تا کنون برای 10 هزار نفر از پرستاران رده های مدیریتی در کشور این پروانه صادر شده است.

نجاتیان با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح  ارائه خدمات با کیفیت پرستاری در منزل است افزود: تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز در ورای عالی بیمه در آستانه تصویب است تا مردم این خدمات را تحت پوشش بیمه دریافت کنند.

نجاتیان از فعالیت 150 هزار پرستار در کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که برای ارائه خدمات مطلوب و استاندارد پرستاری 150با کمبود هزار پرستار در کشور روبرو هستیم.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار