جمع‌آوری 107 میلیون دلار پول در مراسم تحلیف ترامپ

در جریان برگزاری مراسم تحلیف "دونالد ترامپ" حدود 107 میلیون دلار پول جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ حضور در مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا مستلزم خرید بلیت از سوی شهروندان است. علاوه بر این شبکه‌های تلویزیونی نیز حق امتیاز پخش زنده این مراسم را خریداری می‌کنند و شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان آمریکایی برای قرار گرفتن در نزدیک‌ترین فاصله با جایگاه رئیس جمهور جدید، باید مبلغ قابل توجهی پول هزینه کنند. 

ستاد برگزارکننده مراسم تحلیف "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد در مراسم 20 ژانویه، حدود 107 میلیون دلار پول جمع‌آوری شده است که در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. پیش از این "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در نخستین مراسم تحلیف رکورددار جمع‌آوری بیشترین پول شده بود که تقریبا نصف مبلغ اعلام شده برای مراسم تحلیف ترامپ است.

مسئولان سازمان‌دهی مراسم تحلیف ترامپ در دو روز پایانی از مهلت باقیمانده تا ارائه عملکرد مالی این مراسم، مجموع رقم را اعلام کردند. البته هنوز مشخص نیست در آینده چه حجمی از این پول به خیریه اعطا خواهد شد. 

"تام باراک"، یکی از دوستان نزدیک ترامپ و ناظر برگزاری مراسم تحلیف، در این باره گفت: پولی که از اعطاکنندگان در مراسم تحلیف جمع‌آوری شده است به رئیس جمهور این امکان را می‌دهد تا آن را صرف مردم آمریکا کند. 

در نخستین مراسم تحلیف باراک اوباما در سال 2009 حدود 53 میلیون دلار و در مراسم تحلیف سال 2013، 44 میلیون دلار پول جمع‌آور شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار