مجلس دومای روسیه: کمک نظامی به افغانستان به نفع روسیه است

معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای روسیه اعلام کرده است که کمک نظامی به افغانستان می تواند مزایای قابل توجهی به روسیه داشته باشد.

مجلس دومای روسیه: کمک نظامی به افغانستان به نفع روسیه استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر شیرین، معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای روسیه با بیان اینکه بودجه کافی در اختیار وزارت دفاع افغانستان قرار دارد، گفت: آنها سلاح های مدرن را از ما خریداری می کنند، آموزگاران ما نیروهای افغان را آموزش می دهند و اینجنیران ما برای تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی این کشور مزد دریافت می کنند.

معاون اول رئیس کمیته امور دفاعی دومای روسیه تصریح کرد: همکاری نظامی بین افغانستان و روسیه به مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان نیز کمک خواهد کرد.

الکساندر شیرین افزود: همکاری نظامی بین این دو کشور به این دلیل مفید خواهد بود که این همکاری زمینه فعالیت مشترک را برای ما در امر مبارزه با مواد مخدر فراهم خواهد ساخت و همچنین برای امنیت منطقه موثر واقع خواهد شد چنانچه زمینه فعالیت گروه های تروریسیتی همچون داعش و القاعده در این منطقه را محدود خواهد کرد.

آسیا نوشت: این در حالی است که هیات افعانی به رهبری محمد اشرف حیدری رئیس اداره امور سیاسی و برنامه ریزی راهبردی وزارت امور خارجه در نشستصلح افغانستان در مسکو اعلام کرد: کابل از مسکو خواستار دریافت کمک های نظامی، ارائه خدمات تعمیر و نگهداری جنگ افزاری و آموزش پرسنل نظامی و کادر پلیس شده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار