یاسوج؛

پرداخت غرامت طیورمبتلا به آنفلوآنزا درکهگیلویه

648 میلیون و 516 هزار ریال غرامت طیور آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگلان به مرغداران کهگیلویه ای پرداخت شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ رئیس دامپزشکی کهگیلویه در نشست شورای سلامت کهگیلویه با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مناطقی از شهرستان گفت:در دو شهر دهدشت،قلعه‌رئیسی و هشت روستا شامل راک ،سرکوه راک، سمغان، لیرکک،کلات، تل‌زری و جاورده 40 نمونه اخذ و جهت بررسی به آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال شد. 

رئیس دامپزشکی کهگیلویه افزود:از نمونه‌های ارسالی از پنج منطقه دهدشت،سمغان،لیرکک،کلات و تل‌زری نتیجه بیماری مثبت تشخیص داده شد و به عنوان کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان اعلام شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات معدوم‌ سازی و پایش حومه کانون‌های آلوده از همان اوایل سرایت بیماری آغاز شد،گفت: 120 نمونه پایش و امنیت بیماری در حومه روستاهای آلوده انجام شد.کیانی‌اصل با اشاره به وعده سازمان مبنی بر پرداخت غرامت به صاحبان طیور افزود: غرامت همه طیور معدوم شده بر اساس لیست تهیه شده و برمبنای قیمت معین پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از مبالغ غرامت به عنوان غرامت و بیمه کسرشد گفت: مابقی غرامت به طور کامل به صاحبان طیورپرداخت شد.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه افزود: 285 میلیون و 603 هزار ریال غرامت طیور معدوم شده در کانون دهدشت،75 میلیون و 37 هزار و 500 ریال در کانون کلات،30 میلیون و 646 میلیون و 500 ریال در کانون تل‌زری،186 میلیون و 438 هزار ریال در کانون لیرکک دشمن‌زیاری و 70 میلیون و 791 میلیون ریال در کانون سمغان پرداخت شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.