اصفهان؛

وجود 469 پایگاه سلامت و 208 مرکز جامع خدمات سلامت در استان اصفهان

از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان 469 پایگاه سلامت و 208 مرکز جامع خدمات سلامت راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان امروز در نشست خبری هفته سلامت و افتتاح دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان 469 پایگاه سلامت و 208 مرکز جامع خدمات سلامت راه‌اندازی شده است.

رضا خدیوی با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود 6 میلیون نفر جمعیت دارد، افزود: در حال حاضر در استان اصفهان به ازای هر 2 هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت، به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه راه‌اندازی، به ازای هر 38 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت در استان اصفهان راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: بودجه‌ای بالغ‌بر 138 میلیارد تومان برای طرح بهسازی سلامت سرپایی پس از طرح تحول به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: آنچه در حوزه سلامت سرپایی امروز در آستانه هفته سلامت بر اساس بار بیماری‌ها برنامه‌ریزی شده و هر ساله شبکه جهانی بهداشت شعاری را برای این هفته انتخاب می‌کند که امسال با موضوع افسردگی است، وزارت بهداشت جمعه اول اردیبهشت را تربیت‌بدنی، تفریحات سالم نام‌گذاری کرده است.

خدیوی با اشاره دیگر شعارهای وزارت بهداشت در هفته سلامت ادامه داد: هم‌چنین وزارت بهداشت شنبه دوم اردیبهشت را با عنوان «غذای سالم، جامعه سالم»، یک‌شنبه را با نام «سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی»، روز دوشنبه را با عنوان «طرح تحول سلامت، ارتقا کیفیت زندگی» و پنجم اردیبهشت ماه را «سلامت روان، نیاز همه و همیشگی» نام‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه در واقع شعار هفته سلامت سال جاری، زندگی سالم، با نشاط و امید در راستای کاهش افسردگی هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز جمعه مورخ 8 اردیبهشت در مصلی نماز جمعه در جمع نمازگزاران اصفهانی سخنرانی خواهد داشت که همزمان با آن تیم‌های سلامت در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان اصفهان، حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خاطرنشان کرد: همایش‌های پیاده‌روی در مناطق مختلف استان اصفهان برگزار می‌شوند که در شهر اصفهان این همایش در پارک ناژوان با حضور حداکثری مردم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌چنین برگزاری رالی خانوادگی از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در هفته سلامت امسال خواهد بود، عنوان کرد: شنبه دوم اردیبهشت ماه زنگ هفته سلامت در سال 96 در یکی از سالن‌های مدارس استان اصفهان در جمع دانش‌آموزان نواخته خواهد شد.

خدیوی افزود: هم‌چنین در روز دوم اردیبهشت ماه جشنواره‌های غذای سالم در مناطق مختلف استان اصفهان نیز به منظور استفاده از خانواده‌ها از غذای سالم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز سوم اردیبهشت ماه با توجه به شعار سفیران سلامت، تیم‌های سلامت در جمع دانش‌آموزان استان اصفهان حضور خواهند داشت، تصریح کرد: هم‌چنین در روز 4 اردیبهشت همایشی برای معرفی جامع طرح تحول نظام سلامت در تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه با توجه به شعار هنر و رسانه، سواد سلامت از تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری و یا اطلاع‌رسانی در سطح استان اصفهان که این تفاهم‌نامه‌ها بین شهرداری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور گسترش اطلاع‌رسانی‌های حوزه سلامت منعقد شده‌اند.

وی اضافه کرد: در هفته سلامت برنامه‌ریزی شده تا در اماکن عمومی مانند دانشگاه‌ها، پایانه‌ها و غیره برنامه‌های نظرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی انجام شود.

خدیوی در پایان بیان کرد: عمده بیماری‌ها و مشکلاتی که امروز ما را با خطرات سکته‌های قلبی و مغزی زودرس نزدیک می‌کنند، بیماری‌های غیرواگیر هستند و برنامه‌ریزی شده تا در رابطه با این حوزه اقداماتی صورت پذیرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.