یاسوج؛

آغاز اجرای 10 طرح بهداشتی ودرمانی در استان

در هفته سلامت عملیات اجرایی 10 طرح بهداشتی و درمانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  راه اندازی 15 چادر سلامت و کلنگ زنی 10 طرح بهداشتی و درمانی از برنامه های هفته سلامت در استان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه «زندگی سالم، با نشاط و امید» شعار محوری هفته سلامت امسال است گفت: برنامه های پیش بینی شده براساس این روز شمار عملیاتی می شود.

مالک مجیدی دیدار با خانواده های شهدای عرصه سلامت، همایش بزرگ پیاده روی، برگزاری همایش سفیران سلامت با حضور 300 دانش آموز و دیدار با جانبازان بستری در بیمارستان سلمان یاسوج را از دیگر برنامه های هفته سلامت در استان ذکر کرد. 

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد در هفته سلامت را 114 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: سنجشِ بهداشتِ روان،مشاوره های تغذیه ای و اندازی گیری قد، وزن، فشارخون و قند خون در چادرهای سلامت در مناطق مختلف استان انجام می شود.

مجیدی با اشاره به روزشمار بزرگداشت هفته سلامت گفت: یکم اردیبهشت روز تحرک بدنی، تفریحات سالم و فعالیت گروهی، دوم اردیبهشت روز غذای سالم، جامعه سالم و سوم اردیبهشت روزسفیران سلامت، چهارم اردیبهشت روز طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی، پنجم اردیبهشت روز دین، معنویت، سلامت روان، نهاد اجتماعی 6 اردیبهشت روز هنر و رسانه، سواد سلامت و هفتم اردیبهشت نیز روز خانواده و مسئولیت اجتماعی نامگذاری شده است. 

یکم تا هفتم اردیبهشت هر سال به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

انتهخای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.