اصفهان؛

در 35 هزارهکتار اراضی اردستان عملیات مبارزه با پشه سالک اجرا شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در سال 95 عملیات اجرایی مبارزه با پشه سالک در 35 هزار هکتار از اراضی و مکان های این شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر محمد علی گلی  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری اردستان افزود: در سال 94 تعداد 82 مورد گزش گزارش شده و اقدام های انجام گرفته با مصرف 625 لیترسم و 261 نفر روزکار شاهد کاهش 60 درصدی گزش در سال 95 هستیم و تنها 31 مورد گزش در این سال صورت گرفته است.

وی با بیان این که 273 کانون آلودگی در شهرستان شناسایی شده است تصریح کرد: بالغ بر 3 هزار و 200 نفر در این منطقه زندگی می کند که در معرض خطر گزش پشه سالک قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: علاوه بر انجام عملیات مبارزه با پشه سالک، کارهای آموزشی، تبلیغی و اطلاع رسانی، توزیع سی دی درمدرسه ها، نصب بنر، توزیع پوستر در بین دانش آموزان، کارگران و قشرهای مختلف اجرا شده است.

گلی از برآورد 11 میلیارد ریال هزینه مبارزه با پشه سالک در سال 96 نیز خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و همکاری اداره های شهرستان کار مبارزه با جدیت بیشتری پیگیری شده و تا ریشه کن کردن این بیماری ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: در سال 95 تعداد 9 جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی تشکیل و 118مصوبه داشته است که 106 مصوبه اجرا و 9 مصوبه در حال پیگیری و 3 مصوبه اجرا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان همچنین از جذب 600 نفر دانش آموز به عنوان سفیر سلامت خبرداد و افزود: تعداد 4 هزار و 268 خانوار عضو طرح سفیر سلامت بوده در سال 96 بالغ بر 20 درصد خانوار نیز جذب این طرح خواهند شد.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: تلاش و جدیت مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت و درمان در این ارتباط قابل تقدیر بوده و در سال جاری مدیریت شهرستان همکاری لازم با شبکه را خواهند داشت.

علیرضا غیور افزود: مبارزه با بیماری سالک عزم جدی و تلاش بی وقفه را می طلبد و امیدواریم تعامل و همکاری بین دستگاه ها موجب کاهش هر چه بیشتر این بیماری در شهرستان شود.
فرماندار اردستان مبارزه قاطع و بیشتر با پشه سالک در بخش زواره را خواستار و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای سال 96 باید به گونه ای تنظیم شود که شاهد کاهش گزش باشیم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.