بازگشایی راه سه روستای خسارت دیده از سیل در مراغه

پس از شش روز راه مسدود شده از سيل سه روستا در مراغه دوباره بازگشايي شد .

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در جلسه مدیریت بحران مراغه گفت:پس از سه روز تلاش ماموران راهداری راه روستاهای یایشهر، هریس و صومعه دوباره بازگشایی شد و هم اکنون رفت آمد به این روستا‌ها جریان دارد.
 
ظفر محمدی افزود: از امروز کار لایروبی رودخانه‌ها، بازسازی پل‌ها، راههای روستایی، جاده بین مزارع و انهار سنتی با اعزام ماشین آلات و دستگاههای سنگین ارتش، سپاه و شهرداری آغاز شده است.
 
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به مناطق روستایی این شهرستان در اثر سیل اخیر گفت: بر اساس برآوردهای اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت مالی به روستاهای این شهرستان وارد شده است.
 
محمدی اضافه کرد: در این شهرستان حدود ۱۰۰ هکتار از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی واقع در مسیر رودخانه‌های اصلی بر اثر سیل اسیب جدی دیده است.
 
وی گفت:: خانه‌ها و راه‌های دسترسی به روستاهای این شهرستان از جمله یایشهری، کرده ده، قراتلو، بیانلوجه، کهلان، کوسه صفر، احمد آباد و برخی دیگر از روستا‌ها آسیب وارد شده است.
 
وی با بیان اینکه براثر سیل در روستا‌های مراغه ۱۰۰ واحد مسکونی ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است خواستار اختصاص اعتبارات و تسهیلات لازم برای بازسازی این خانه‌ها شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار