کرمانشاه؛

عشایر ذخایر انقلابند

منطقه عشایری "گون‌بان" ظرفیت تبدیل به یکی از قطب های عشایری کشور دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: عشایر بارزترین مصداق برای تحقق اهداف اقتصادمقاومتی در زمینه تولید و اشتغال هستند.
 
علي‌اشرف آزادي با اشاره به نقش عشایر تولید گوشت، شیر، الیاف دامی، صنایع دستی و... اظهار کرد: به جرات می توان گفت عشایر بارزترین مصداق برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و اشتغال هستند .
 
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه خواستار انجام وظايف و تكاليف همه دستگاه ها در قبال عشاير به خصوص در راستاي آئين نامه ساماندهي عشاير به منظور رفع محرومي‌ها و ارتقاء شاخص‌هاي توسعه در مناطق عشايري شهرستان شد.

وی همچنین با اشاره به حضور عشایر در شهرستان هرسین، کثرت دام و توليدات متنوع و با كيفيت را از ويژگي هاي متمایز عشاير اين منطقه برشمرد.

آزادي منطقه عشایری گون بان را  یکی از مناطق مستعد شهرستان هرسین دانست و گفت: این منطقه بدلیل داشتن مراتع غنی و پتانسیل‌های بالقوه ای که دارد، می تواند به یکی از قطبهای عشایری کشور تبدیل شود.

امیر شاه‌آبادی فرماندارشهرستان هرسین  با اشاره به بیانات امام(ره) در مورد عشایر مبنی بر اینکه "عشاير ذخاير انقلابند" اظهار کرد: عشایر با فرهنگ غني و رشادتهای خود در دوران جنگ تحميلي مدافعان مرزهاي ميهن بودند و اكنون هم بهترين و سالمترین محصولات را به جامعه ارائه می‌دهند.

وی هماهنگي و همدلي همه مديران را برای فراهم ساختن بستر مناسب جهت حفظ فرهنگ عشاير و بهبود وضعيت زندگي اين جامعه پويا و مولد ضروری توصیف کرد و افزود: كوتاهي در اين موضوع و عدم رفع به موقع مشكلات معيشتي این جامعه مهم تولیدکننده می‌تواند زمینه‌ساز حاشيه نشيني بیشتر آنها در شهرها، صدمه  به توليد، افزايش بيكاري و دیگر ناهنجاري ها در جامعه شود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار