اردبیل؛

فروش سالانه 25 هزار تن عسل در اردبیل

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: به دلیل گردشگری بودن استان اردبیل و حضور تعداد زیادی از مسافران در مواقع مختلف سال در این استان بیش از 25 هزار تن عسل در اردبیل به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالرضا بیگناه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: سالانه به طورمتوسط 70 هزار تن عسل در سطح کشور تولید می‌شود که به دلیل گردشگری بودن استان اردبیل و حضور تعداد زیادی از مسافران در مواقع مختلف سال در این استان بیش از 25 هزار تن عسل در اردبیل به فروش می‌رسد که نیاز است برای فروش و ساماندهی عرضه‌کنندگان عسل در استان اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: دلیل فروش بالای عسل استان اردبیل و اقبال خریداران از خرید عسل در این استان نام و برند عسل سبلان است که متاسفانه استان اردبیل که با برند عسل سبلان در دنیا شناخته شده و بنیانگذار تولید عسل است در حال حاضر این برند ناب در حال نابودی بوده و بسیاری از برندهای قلابی عسل در استان فروخته می‌شود.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران بیان کرد: در سال‌های گذشته با همکاری نهادهای مرتبط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان عسل‌های قلابی در حریم جاده‌های استان جمع‌آوری شدند ولی متاسفانه بعد از مدتی حریم جاده‌ها محلی برای عرضه عسل‌های نامناسب شد به طوری که مسافران مشتاق خرید عسل سبلان نمی‌توانند عسل خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهند و برند این عسل به تباهی می‌رود.

بیگناه افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نباید اجازه فروش عسل در حریم جاده‌های را به افراد سودجو دهد که نظارت سازمان غذا و دارو نیز در سطح استان اردبیل به عسل‌فروشی‌هاباید افزایش یابد چرا که بسیاریاز برندهای تقلبی در این استان به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایرانتصریح کرد: بسیاری از افراد سودجو با ثبت شرکت‌های غیرقانونی با عنوان شرکت‌های تولید و فروش عسل اقدام به عرضه عسل قلابی در استان می‌کنند که رفع این مشکلنیازمند عزم جدی و ساماندهی فعالیت‌ها در این عرصه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.