شیراز؛

بهره برداری از طرح های عمرانی در شهرک های صنعتی

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، 6 طرح عمرانی در شهرک های صنعتی استان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اظهار کرد: این طرح ها شامل سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی بزرگ شیراز ،جهرم و خرمبید، 2 طرح تامین برق در شهرک های صنعتی سروستان 2 و خرمبید و طرح واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده است.  

 
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها، افزون بر 173 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  
 
شاهپور قنبری بیان کرد: طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگترین طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس است و با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از هزار و 500 متر مکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: طرح تصفیه خانه دوم  شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با اعتباری افزون بر  65 میلیارد ریال اجرا شده که اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین و پرداخت شده است.
 
قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 82 درصد از واحد های بهره بردار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز متصل به تصفیه خانه هستند گفت: با بهره برداری از این طرح، بستر مناسبی برای اتصال  کامل واحد های صنعتی به تصفیه خانه فراهم می شود.  
 
وی تصریح کرد: تمام مراحل طراحی و ساخت و اجرای این طرح توسط متخصصان استان فارس انجام شده است و متخصصان داخلی در زمینه طراحی ،ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب به توانمندی های چشمگیری دست یافته اند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اظهار کرد: این طرح شامل ایستگاه پمپاژ و بخش های هوادهی، ته نشینی و لجن خشک کن است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری  فضای سبز استفاده خواهد شد.  
 
قنبری به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمبید با هزینه ای بیش از 40 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از 150 متر مکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می شود.
 
وی با بیان این که در حال حاضر در شهرک صنعتی خرمبید 106 واحد سنگبری و فراوری در مرحله فعالیت است گفت: با توجه به وجود این واحدها و نیز ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت.
 
قنبری ادامه داد: این طرح شامل سازه بتنی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی جهرم هم زمان با سفر رییس جمهور به فارس بیان کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه افزون بر 150 متر مکعب  ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می شود.  
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرک صنعتی جهرم  19واحد صنعتی و تولیدی در مرحله فعالیت است تصریح کرد: با توجه به وجود این واحدها و ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت.  
 
قنبری با اشاره به اینکه این طرح با اعتباری افزون بر13میلیارد ریال اجرا شده است افزود: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس فراهم و پرداخت شده است.  
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اجرای این طرح  ها را در راستای سیاست های این شرکت در زمینه توجه به مسائل زیست محیطی بیان کرد و گفت: توسعه صنعت بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهد بود.
 
قنبری به آماده افتتاح بودن دو طرح برق رسانی در شهرک های صنعتی سروستان 2 و خرمبید با صرف بیش از  40 میلیارد ریال هزینه اشاره کرد و افزود: این طرح ها که در راستای برق رسانی و تقویت شبکه توزیع برق در این شهرک ها اجرا شده است بستر مناسبی برای تامین برق پایدار واحدهای صنعتی فراهم می کند.
 
وی از افتتاح واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده با 15میلیارد ریال اعتبار خبر داد و اظهار کرد: این واحد ها آماده واگذاری به فعالان صنعتی و سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.