پایش و نمونه برداری صنایع مختلف در میاندوآب انجام شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت :از پساب تعدادی از واحد های صنعتی در میاندوآب پایش و نمونه برداری گردید .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا بقالی گفت :به دنبال پایش های دوره ای صنایع مختلف در سطح شهرستان کارشناسان پایش اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب از تعداد 9 واحد مختلف صنعتی بازدید بعمل آوردند .

وی اضافه کرد: از تعداد 5 واحد شامل صنایع غذایی ، معدنی و عمرانی در قسمت پساب نمونه برداری شد.

بقالی افزود: وجود هرگونه آلودگی منوط به آنالیز نتایج آزمایشگاه معتمد و بررسی پارامترهای اندازه گیری شده میباشد.

وی خاطر نشان کرد صدور وپیگیری اخطاریه زیست محیطی ،پایش سایر قسمتها و وضعیت موجود واحدها از نظر آلودگی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان اداره محیط زیست در این یازدید ها بوده است .

وی افزود به منظور کنترل واحدهای مختلف صنایع از نظر آلایندگی تمام واحدهای که دارای پساب،دودکش وعوامل آلودکننده زیست محیطی باشند بر اساس شاخص های زیست محیطی در قسمت پساب ،هوا و عوامل محیطی مانند ذرات ،صوت و هوای محیط مورد سنجش قرار می گیرند که تاکنون در سال جدید باتعداد بیش از 100 واحد طی تماس کتبی با تعیین شاخص های مربوطه ملزم به خود اظهاری در پایش شده اند.

بقالی بیان داشت شهرستان میاندوآب یکی از مهمترین شهرستانهای جنوبی استان بوده که دارای تعداد زیادی واحد فعال صنعتی و خدماتی می باشد و به طور دوره ای و فصول کاری واحدهای مختلف مورد بازدید قرار گرفته،نظارت جدی بر نمونه برداریها صورت می گیرد و در صورت هرگونه آلودگی ضمن صدور اخطاریه سایر اقدامات قانونی اعمال خواهد شد.

 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.