دبیرکل سازمان ملل گفتگوی سیاسی در ونزوئلا را خواستار شد

آنتونیو گوترش از همه طرف‌های درگیر در ونزوئلا خواست شرایط لازم را برای ازسرگیری گفتگوها اتخاذ کنند.

دبیر کل سازمان ملل گفتگوی سیاسی در ونزوئلا را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنج‌شنبه از همه طرف‌های درگیر در تنش ها در ونزوئلا خواست تدابیر لازم را برای ممانعت از وقوع درگیری های جدید و فراهم کردن شرایط لازم برای ازسرگیری گفتگو اتخاذ کنند.

آنتونیو گوترش در بیانیه ای اعلام کرد: «ما از همه طرف ها می خواهیم اقدامات ملموسی را برای کاهش اختلافات و ایجاد شرایط لازم به منظور رویارویی با چالش های کشور و مردم ونزوئلا انجام دهند .»

سه نفر روز چهارشنبه در تظاهرات گسترده مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، کشته شدند و شمار افراد کشته شده در سه هفته به هشت نفر رسید.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: «ما از تحولات روی داده در ونزوئلا نگران هستیم و تلاش های لازم را برای کاستن از تنش و ممانعت از درگیری های جدید خواستاریم .»

وی تاکید کرد: «ما از دولت ونزوئلا و مخالفان می خواهیم صادقانه درباره مسائل حساس از جمله ایجاد توازن بین شاخه های قدرت، برنامه زمانی انتخابات، حقوق بشر، حق و عدالت و اوضاع اقتصادی گفتگو کنند .»

دادستانی ونزوئلا از کشته شدن یک نوجوان 17 ساله و یک زن 23 ساله در تظاهرات روز چهارشنبه در کاراکاس و شهر سن کریستوبال، خبر داد. همین منبع همچنین از کشته شدن یک سرباز خبر داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار