صابر ساده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساعت شعر فردوس به رابطه هنرهای دیگر با ادبیات می‌پردازد

در برنامه ساعت شعر فردوس تنها به شعر اکتفا نمی‌شود؛ بلکه عوامل به هنرهای دیگر و رابطه‌اش با ادبیات می‌پردازند.

ساعت شعر فردوس به هنرهای دیگر و رابطه‌اش با ادبیات می‌پردازد
صابر ساده، مجری برنامه «ساعت شعر فردوس» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این برنامه گفت: ساعت شعر فردوس در اصل به نوعی ادامه پاتوق شعر است که قدیم در منطقه 5 شهرداری تهران برگزار می کردم. این برنامه را بنا بر دلایلی تعطیل کردم. تقریبا چهار سال خانه نشین بودم تا اینکه از سمت دوستان و عزیزانم در فرهنگسرای فردوس، به من پیشنهاد شد برنامه ای درباره شعر اجرا کنم. ساعت شعر فردوس یک جلسه کاملا متفاوت خواهد بود.

وی افزود: با دوستانم در اتاق فکر ساعت شعر فردوس تصمیم گرفتیم؛ برای این برنامه یک برنامه ریزی متفاوت کنیم. در این برنامه تنها به شعر اکتفا نخواهیم کرد و به هنرهای دیگر و رابطه‌اش با ادبیات می پردازیم. در این برنامه در کنار نقد شعر، شعرخوانی شاعران مطرح و نقد شعرهای شاعران جوان که در همه شب شعرها رخ می‌دهد و عرف تمام جلسات اینگونه است، را داریم. در ساعت شعر تصمیم داریم به بحث تئاتر و رابطه آن با ادبیات، علم موسیقی و رابطه اش با ادبیات بپردازیم.

مجری برنامه «ساعت شعر فردوس» با اشاره به برنامه‌های دیگر ساعت شعر فردوس اظهار داشت: اگر خدا بخواهد در هر جلسه از جلسات ساعت شعر فردوس، مهمانان درجه یکی از هنرهای مختلف حضور خواهند یافت. همچنین در این برنامه بزرگداشتی برای بزرگان ادبیات، موسیقی، سینما، خط و نقاشی برگزار می کنیم.
 
این جلسه به نوعی می خواهد یک آشتی و مودت میان رشته های مختلف هنری ایجاد کند. از این جهت که شعر را مادر هنرها می دانم و شعر اولین هنری است که فرد به سمتش می رود و به واسطه آن تنهایی‌ها و دلبستگی هایش را بیان می کند. جلسات ساعت شعر  یکشنبه ها (یک هفته در میان) برگزار می شود. زمان برگزاری مراسم افتتاحیه این جلسه شعر یکشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت 17 در فرهنگسرای فردوس است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار