سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی

جیمز متیس پس از سفر چند ساعته به مصر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، پنج‌شنبه‌شب راهی تل آویو شد.

سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، جمیز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در ادامه سفر دوره ای خود به کشورهای منطقه دیروز راهی قاهره شد و با عبد الفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و ژنرال صدقی صبحی، وزیر دفاع این کشور، دیدار کرد.

یک منبع امنیتی در فرودگاه بین المللی قاهره گفت جیمز متیس پس از دیدار کوتاه و چند ساعته از مصر دیشب با یک فروند هواپیمای نظامی اختصاصی از قاهره راهی تل آویو شد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر، وزیر دفاع آمریکا دیروز با السیسی و صبحی صدقی درباره زمینه های تقویت همکاری نظامی دو کشور و تحولات منطقه گفتگو کرد.

سفر دوره ای متیس به کشورهای منطقه از روز سه شنبه و با سفر عربستان سعودی آغاز شد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد متیس در ادامه سفر دوره ای خود به منطقه خاورمیانه و آفریقا، پس از گفتگو با مقامات اسرائیل به قطر و جیبوتی سفر خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا اهداف سفر دوره ای متیس را گفتگو با متحدان راهبردی آمریکا در خاورمیانه و آفریقا برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با فعالیت های تروریستی و اقدامات تهدید آمیز اعلام کرد.

 مصر پس از رژیم صهیونیستی، سالانه بیشترین کمک های نظامی را از آمریکا دریافت می کند و ارزش  کمک های نظامی آمریکا به مصر به یک میلیارد و 300  میلیون دلار می رسد. این کشور سالانه همچنین نزدیک به 200 میلیون دلار کمک های اقتصادی از آمریکا دریافت می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار