فیض در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛

آغاز فرآیند هدایت تحصیلی از هفته اول تیرماه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از هفته اول تیر ماه فرم‌های هدایت تحصیلی به دانش آموزان ارائه می‌شود.

آغاز فرآیند هدایت تحصیلی از هفته اول تیرماه
مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زمان اجرای طرح هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم در سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: هدایت تحصیلی مبتنی بر نمرات امتحانات خرداد ماه بوده و از هفته اول تیرماه و پس از تکمیل فرآیند فرم‌های هدایت تحصیلی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲ بار امکان اجرای هدایت تحصیلی وجود دارد، ادامه داد: اگر دانش آموزان به هر دلیلی نمره کافی برای ورود به رشته مورد نظر را کسب نکرده باشند امکان شرکت در امتحانات شهریور ماه را داشته تا بعد از اعلام نتایج این دوره انتخاب رشته داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: اگر ظرفیت در رشته مورد نظر دانش آموزان تا شهریور ماه پر شده باشد اولویتی برای دانش آموز وجود ندارد چرا که این مساله نشان می‌دهد چنین فردی امکان موفقیت چندانی در رشته مورد نظر را ندارد.

فیض بیان کرد: در شرایطی که دانش آموزی اولویت انتخاب رشته را در منطقه خود نداشته باشد می‌توانند با همین اطلاعات به منطقه‌ای دیگر مراجعه کرده و مشاور منطقه براساس این اطلاعات اولویت بندی برای دانش آموز را داشته باشد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.