استفاده از مواد بازیافتی برای تولید وسایل هوشمند

شرکت اپل در گزارش سالیانه مسئولیت‌پذیری محیط‌زیستی خود که اخیراً منتشر شده متعهد شده است در آینده از مواد بازیافتی در تولید محصولاتش بهره ببرد.

اپل در نظر دارد در آینده محصولاتش را با مواد بازیافتی تولید کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپانی اپل گزارش سالیانه مسئولیت‌پذیری محیط‌زیستی خود را منتشر کرد. در این گزارش اپل رسماً متعهد شده است که در آینده محصولات خود اعم از گوشی‌های هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ را از مواد بازیافتی تولید کند و تکیه به مواد خامی را که در حال حاضر سهم عمده‌ای در تولید محصولات دارد کاهش دهد. در عین حال به گفته مسئولان اپل، این طرح هنوز به اجرا نرسیده و در مرحله ایده پردازی می‌باشد.

لیسا جکسون، نائب رئیس واحد محیط زیست، سیاست‌گذاری و نوآوری‌های اپل می‌گوید: "ما در حال کار روی پروژه‌ای هستیم که تاکنون هیچ کمپانی انجام نداده است. در واقع ما هدف‌گذاری را انجام داده‌ایم و به دنبال راهکارهای مناسب در جهت عملی کردن آن هستیم. از نظر ما این مسئله بسیار بااهمیت می‌باشد و معتقدیم تمامی حوزه‌ها در زمینه فناوری باید به این سمت حرکت کنند."

طبق گزارش اپل این شرکت در 12 ماه گذشته ردپای کربن را تا 23% در محصولات خود کاهش داده است. همچنین اتکای این شرکت به مواد معدنی همچون روی، مِس، تنکستن و کبالت تا حدی کمتر شده است. آن‌گونه که در گزارش سالیانه اپل ادعا شده، 96 درصد از انرژی تأسیسات در سراسر جهان اپل از منابع انرژی پاک تأمین می‌شود. به این ترتیب استخراج مواد معدنی از زمین کاهش خواهد یافت و این کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد. به گفته "لیسا جکسون" شرکت اپل در حال حاضر هفت تأمین‌کننده دارد که آنها نیز به بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر متعهد شده‌اند. او همچنین می‌گوید "اپل در حال برنامه‌ریزی است تا سال 2020، میزان انرژی تجدید پذیر را به 4 گیگاوات برساند".

اپل در نظر دارد در آینده محصولاتش را با مواد بازیافتی تولید کند

اپل همچنین از سه سال پیش با سرمایه‌گذاری روی ربات‌های Liam، گام‌های جدی در این زمینه حفظ محیط زیست برداشت؛ این ربات‌ها با جدا کردن موادی مانند آلومینیوم، مس، تنگستن، کُبالت، طلا و نقره به چرخه بازیافت کمک کنند. سیستم Liam که از 29 بازوی رباتیک ساخته شده در پایگاه‌های اپل در کوپرتینو نصب شده است. اپل در فکر ساخت ربات دیگری است تا کمک بیشتری به این روند بکند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در پنج سال گذشته حدود 13 میلیون دستگاه رایانه دور انداخته شده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار