مهاباد؛

طرح کشوری تحقیق بر روی سکونتگاه‌های غیررسمی در بوکان

طرح کشوری تحقیق بر روی سکونتگاه‌های غیررسمی به صورت آزمایشی در بوکان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،فرماندار بوکان گفت : شهر بوکان با رشد12.5درصدی رتبه دوم افزایش سکونت گاههای غیر رسمی رابعد از اسلامشهر تهران بین شهرهای کشور دارد.

جمال خسروی با بیان اینکه همین افزایش سکونتگاه های غیر رسمی باعث شده شهر بوکان در طول سال های گذشته توسعه پیدا نکند افزود: وضعیت مهاجرپذیری و ضریب شهرنشینی بوکان بیشتر از متوسط استانی و کشوری است.

وی با اعلام اینکه 48درصد جمعیت شهری بوکان در محدوده بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی قرار دارد اضافه کرد: از مجموع مساحت هزار و 765 هکتاری شهر بوکان 321هکتار آن یعنی حدود بیش از 18درصد در قالب هفت محله سکوتنگاه های غیر رسمی است.

این وضعیت سبب شده دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، بوکان رابه عنوان پایلوت طرح تحقیقاتی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور انتخاب کند.

مدیرکل این دفترگفت: یکی از مهمترین نکاتی که در این برنامه به خوبی به آن توجه شده مسئله پایدارسازی محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی است که بر این اساس برنامه‌های پایدارسازی نیز به صورت پنج ساله و براساس برنامه ششم توسعه تدوین می‌شود.

نریمان مصطفایی با اعلام اینکه اولویت اساسی در این بخش توانمندسازی ساکنان محلات است وهم‌افزایی اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: بیشتر این سکونت گاه ها بدون سند مالکیت هستند و از نظر ویژگی کاربری و برخورداری از خدمات زیر ساختی به شدت دچار کمبود هستند و مداخله در این گونه بافت ها به منظور ساماندهی و توانمند سازی با مشارکت خود مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.