کرمانشاه؛

زنبور داری شغلی زود بازده/ تولید بیش از 3تن عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال 3100 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهرام خانی ، با بیان اینکه 2826 نفر بهره بردار زنبور عسل در استان داریم، اظهار کرد: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان‌ها که در مهر ماه سال گذشته انجام گرفت، استان کرمانشاه 242 هزار کلنی زنبور عسل دارد.

خانی میزان کل تولید عسل استان در سال گذشته را 2874 تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به 3100 تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده عسل تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان صحنه تولید می‌شود، اظهار کرد: مناطق شرقی استان مثل شهرستان‌های صحنه، کنگاور و سنقروکلیایی قطب تولید عسل در استان به شمار می‌روند.

وی در ادامه علاقمندی مردم مناطق شرقی استان و توسعه باغات و اراضی آبی در این مناطق را از عمده عوامل توجه شهرستان‌های شرقی استان به شغل زنبورداری عنوان کرد و افزود: با توجه به درآمدزایی بالای این حرفه اکثر زنبور داران، شغل خود را به دیگران تسری داده‌اند.

خانی از زنبورداری به عنوان یک فعالیت زودبازده یاد کرد و افزود: در زمینه توسعه این صنعت تسهیلات زیادی به متقاضیان داده شده که ماندگار هم شده است.

به گفته خانی در حال حاضر بین شش تا هفت واحد بسته بندی عسل در استان فعال هستند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه زنبور عسل علاوه بر عسل تولیدات دیگری مثل ژل رویال، گرده گل، بره موم، زهر زنبور و... هم دارد، گفت: این فرآورده‌ها خاصیت دارویی داشته و از این حشره می توان بهره‌های زیادی گرفت.
 
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار