ساری،

پرداخت 132 هزار میلیاردی بدهی بانک ها در دولت یازدهم

معاون رئیس جمهور گفت: بیش از 132 هزار میلیارد ریال بدهی بانک ها در دولت یازدهم پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدباقر نوبخت در همایش سراسری مدیران شعب بانک کشاورزی کشور در بابلسر گفت: دولت با پرداخت 132 هزار و 500 میلیارد ریال از بدهی خود به بانک ها، 290 هزار میلیارد ریال نیز برای ارائه مطلوب خدمات، به بانک ها تزریق کرد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اقدام دولت به منظور افزایش تولید و برقراری امنیت غذایی درخرید گندم داخلی 400 تومان گران تر از واردات اشاره کرد و افزود: پارسال 147 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم به گندمگاران کشور پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین آغاز کار دولت یازدهم را با رشد اقتصادی منفی و تورم 40 درصدی اعلام و با بیان اینکه به اذعان مجامع جهانی و بین المللی رشد اقتصادی ایران پارسال 8 درصد بود و بنا به پیش بینی همین مراکز، این رقم امسال بیشتر خواهد شد گفت: رشد اقتصادی کشور پارسال در حالی افزایش یافت که بسیاری از کشورهای ثروتمند همسایه به خاطر وضع بد اقتصادی یارانه پرداختی خود را کاهش دادند.

سخنگوی دولت به پرداخت تسهیلات به باغداران و کشاورزان مازندرانی در پی خسارت ناشی از سرما وآمادگی دولت برای خرید تضمینی و توافقی برنج و چای اشاره کرد و افزود: تعهد 200 میلیارد تومانی دولت در این زمینه، دردو مرحله 30 و 50 میلیارد تومانی به تعاونی ها پرداخت شده است.

نوبخت تک رقمی شدن نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را دو دستاورد مهم دولت یازدهم برشمرد وهمچنین نقش تمام بانک ها را در ارائه خدمات و رشد اقتصادی برجسته توصیف کرد و گفت: در این میان نقش بانک کشاورزی در ارائه خدمات به تولید کنندگان بسیار برجسته است.

همایش سراسری روسای شعب بانک کشاورزی کشور در مرکز آموزش بانک کشاورزی بابلسر تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار