کرمانشاه؛

قریب 180شکار غیر مجاز در سال گذشته

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سال گذشته 229 شکارچی متخلف در استان دستگیر شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فردین الفتی  با بیان اینکه سال گذشته 179 مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز در استان داشتیم، اظهار کرد: 229 نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته 16 هزار و 345 قطعه ماهی توسط شکارچیان غیرمجاز صید شده است، همچنین تعداد پرندگان شکار شده نیز 251 مورد و عمدتا کبک، سار و گنجشک بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تعداد پستانداران شکار شده در سال گذشته را 39 مورد و عمدتا گراز، خرگوش، کل و بز و تشی اعلام کرد و افزود: 161 مورد زنده‌گیری پرنده هم داشتیم که سهره، کبک و کبوتر بوده است.

به گفته این مسئول، شش مورد سنجاب نیز در سال گذشته زنده‌گیری شده و از 14 مورد شروع به شکار نیز جلوگیری شده و سال گذشته 44 مورد اسلحه شکاری مجاز و دو مورد غیرمجاز از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

وی تعداد موارد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان را نیز 13 مورد عنوان کرد و گفت: وسعت این آتش‌سوزی‌ها 57 هکتار و عمدتا در مناطق حفاظت شده بیستون، ورمنجه و قلاجه بود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
پاسدار
۲۰:۵۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
من به عنوان یک ایرانی ،بعنوان یک مسلمان ،بعنوان کسی که دلم برای آیندگان میسوزد ،بعنوان فردی که طبیعت را دوست دارم ،از مسئولین ذیصلاح ،عاجزانه تقاضا دارم نگذارید درختان بدست سوداگران قطع وتبدیل به ذغال شوند که در در هر بقالی و قصابی و... نایلونهای پر از ذغال مشاهده میشود .مگر مسئولین ذیربط چشمشان نمی بیند با گزارش به مقامات بالاتر قتل عام درختان مظلوم بلوط را گزارش کنند .فرماندار محترم ،نماینده سیاسی دولت ،کسی که صدایت شنیده میشود ،مسئول جهاد کشاورزی شهرستان و... چرا سکوت می کنید و جلو این تخریب را نمی گیرید؟در برخی از مناطق در آینده ای نه چندان دور آثاری از درختان نمی ماند و متعاقب آن طبیعت بدون پوشش یعنی از رفتن پرندگان و حیوانات وحشی و... من توصیه می کنم با همکاری با شورای روستاها و نیروی انتظامی به همراه اطلاع رسانی و جریمه کلان میتوان برای همیشه از این معضل جلو گیری کرد .تجاوز مردم به مراتع دام و تغییر کاربری مراتع به کشاورزی باید در اوویت اقدامات موثر مسئولین قرار گیرد .مسئولین ذیربط قطع یک درخت معادل قتل یک انسان است ،اجازه ندهید این قتل عام در زیر سایه مسئولیت شما اتفاق بیفتد ،اقدام کنید به دستگاه نظام اطلاع رسانی نمایید که چنین اتفاقی بلای جان طبیعت و جانوران وحشی واهلی شده است .قطعا مسئولین نظام سکوت نمی کنند و استقبال می نمایند .
آخرین اخبار