افسردگی قابل ‌پیشگیری و درمان می‌باشد

متخصص اعصاب و روان شهرستان دشتستان گفت: خوشبختانه افسردگی قابل‌پیشگیری و درمان می‌باشد و درک پدیده افسردگی و آگاهی از راه‌های پیشگیری و درمان آن، به کاهش انگ اجتماعی بیماری کمک می‌کند.

افسردگی قابل ‌پیشگیری و درمان می‌باشد
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالله فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه برازجان افزود: افسردگی از شایع‌ترین علل سال‌های ازدست‌رفته عمر و ناتوانی محسوب می‌شود و جزء اولین یا دومین علل ناتوانی افراد در کل دنیا می‌باشد.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت محوریت روز جهانی بهداشت 2017 را افسردگی تعیین کرده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همین مناسبت شعار روز جهانی سلامت را «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» انتخاب کرده است.

این متخصص گفت: با استقرار طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید و ایجاد زیرساخت برای تقویت خدمات حوزه سلامت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی و گسترش برنامه‌های سلامت روان امید داریم به‌تدریج به سمت تشخیص و درمان به‌موقع و درنهایت کاهش ناتوانی و سال‌های ازدست‌رفته عمر افراد برویم.

دکتر فتاح خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام سلامت، مراکز بهداشتی و درمانی به مراکز خدمات جامع سلامت ارتقا یافته است و گروه‌های هدف ما نیز گسترش‌یافته و خدمات رایگان و باکیفیت در حوزه‌های مختلف روانشناسی، مشاوره تغذیه، مراقبین سلامت زنان و مردان و بهداشت محیط و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در مراکز خدمات جامع سلامت در زمینه روانشناسی خدماتی نظیر «آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری، آموزش رفتار در خانواده، آموزش رفتارهای اجتماعی، شناخت معضلات اجتماعی، مشاوره دوران بلوغ و قبل از ازدواج و همچنین مشکلات زناشویی و مدیریت استرس توسط کارشناسان مستقر در این مراکز به همه گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

متخصص اعصاب و روان اظهار داشت: ما اعضای تیم سلامت زنده ماندن را برابر بازندگی بخشیدن می‌دانیم و امید داریم افراد جامعه با حضور در اجرای طرح بزرگ یاریگرمان در مراقبت از سلامت خودشان باشند و باهم زنجیره تحول سلامت را کامل کنیم و شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.