اصفهان؛

اعتیاد 1.9 درصدی در استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود ابراهیمی امروز در جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی شهرستان اردستان با اعلام این مطلب که مهم‌ترین و اولویت‌دارترین بحث آسیب‌های اجتماعی طلاق است، اظهارکرد: ظرف مدت 10 سال گذشته از هر 10 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شد ولی در حال حاضر از هر 4 ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود.

وی افزود: بحث مهم دیگری که در حوزه آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستیم اعتیاد بوده که 1.9 درصد جمعیت استان اصفهان را در برمی‌گیرد؛ همچنین حاشیه‌نشینی از دیگر مباحث مهم است چراکه در کشور بالای 12 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: باید در حوزه مسائل اجتماعی نگاه‌ها تغییر کرده تا مکرراً نخواهیم یکدیگر را مقصر کنیم؛ نباید مردم را در مسائل مختلف اجتماعی نامحرم بدانیم بلکه باید مرتباً به مردم اطلاع‌رسانی کرده و این مشکلات را با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی حل کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است؛ همچنین عدم استفاده از ائمه جمعه، فرهیختگان، دانشمندان و دانشجویان در این زمینه از جمله دلایل عدم موفقیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

ابراهیمی با اشاره به این وضعیت بیان کرد: آمار، اطلاعات و تقسیم کار ملی باید با بودجه و زمانبندی خاصی انجام گیرد؛ میثاق‌نامه طلاق با همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین شده و همه دستگاه‌ها باید آن را امضا کنند؛ تا پایان سال جاری این میثاق‌نامه باید با برنامه‌ای منظم و کار کارشناسی‌شده کامل شود تا تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز امور در این زمینه ساماندهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید امور محله‌محور و مسجدمحور انجام گرفته و کارهای فرهنگی با راه‌اندازی اتاق‌های فکر فرهنگی و همکاری اداره‌جات مربوطه انجام بگیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اذعان داشت: محورهای اصلی که در امور اجتماعی بیان شده، در درجه اول تشکیل اتاق‌های فکر فرهنگی است، دومین محور نیز ایجاد رصدخانه‌های فرهنگی بوده که شهرداری اصفهان متولی آن است.

وی ادامه داد: همچنین سومین محور امور اجتماعی آمایش سرزمین فرهنگی بوده و چهارمین بحث ایجاد ستاد صیانت و منشور حقوق شهروندی است؛ پنجمین و آخرین محور این موضوع، بهداشت و سلامت است که در منطقه اردستان مهمترین بحث پیشگیری از بیماری سالک است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.