شهرکرد؛

دو جایزه جشنواره ملی موج برای دست‌های سرد

فیلم مستند دست‌های سرد از استان چهارمحال و بختیاری، دو جایزه جشنواره ملی موج را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فیلم مستند «دست‌های سرد» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری و کارگردانی محسن باقری دستگردی هنرمند استان، دو جایزه و رتبه دوم بخش فیلم نخستین جشنواره ملی موج را کسب کرد.

این فیلم با نگاهی آسیب شناسانه و در مستندی شاعرانه، مشکلات زنان و کودکان بی‌سرپرست و تلاش این گروه برای زندگی را به تصویر می‌کشد.

جشنواره ملی موج با محوریت نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه‌های تئاتر کاربردی، فیلم، عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی و همایش علمی، و با هدف دستیابی به روش‌های خلاقانه و نوین در پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، ترغیب هنرمندان به تولید آثار هنری با روش‌های نوین و کاربردی، تبیین گفتمان سبک زندگی سالم از طریق هنر و نشست‌های علمی، آموزشی و تخصصی برگزار شد. ‏‏

طلاق، خشونت خانگی، اعتیاد، دختران و زنان در معرض آسیب، کودک‌آزاری، خیانت در روابط زناشویی، کودکان کار و خیابانی، فقر اقتصادی، حاشیه نشینی، خودکشی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید، ارتباطات مجازی و ... از موضوعات این رویداد ملی بود.

معرفی ظرفیت‌های هنر سینما در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت در این حوزه، با رقابت آثار فیلم سازان سراسر کشور در بخش‌های داستانی، مستند و برنامه‌های تلویزیونی مانند ترکیبی و میزگرد از اهداف جشنواره موج بیان شده است.

اختتامیه نخستین جشنواره ملی موج به میزبانی استان هرمزگان در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار گردید.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار