اهواز؛

عامل افزایش روزی و‌رزق ، پرداخت زکات

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزایش رزق و روزی را درپرداخت زکات دانست وگفت:خوشبختانه این امر در شهرستان ایذه در سال‌های اخیر بسیار رضایت‌بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛آیت‌ا... سید علی شفیعی، یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در همایش زکات اظهار کرد: در قرآن به همان اندازه که به نماز اهمیت داده شده، در مورد زکات و اهمیت آن سخن گفته شده است.
 
وی افزود: هر کسی که نماز بخواند ولی زکات اموال خود را نپردازند نمازش مورد پذیرش واقع نیست.
 
عضو مجلس‌خبرگان ‌رهبری با بیان اینکه آنان که زکات مال خود را پرداخت نمی کنند ، مشمول رحمت خداوند نخواهد بود اضافه کرد: سود زکات به جامعه خواهد رسید و جامعه با پرداختن زکات جان خواهد گرفت و کمیته امداد به عنوان متولی مستمندان از اموال جمع‌آوری شده در جهت خدمت‌رسانی بین این اقشار اقدام خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه زکات و پرداخت آن یک عبادت است که اطراف آن را عبادات گوناگون فرا گرفته‌اند گفت: در صورتی‌که زکات پرداخت نشود گندمزار و کشتزار از بین خواهد رفت و لازمه اسلامیت پرداخت زکات است که باید به جا آورده شود.
 
آیت‌الله شفیعی اضافه کرد: جامعه ما جامعه‌ای است که در آن خانواده‌ها فرزندان خود را برای دفاع از کشور خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل فرستاده‌اند و در این راه شهدایی را تقدیم کرده‌اند و بدون شک برای این خانواده‌ها پرداخت زکات سخت نیست.
 
وی ادامه داد: باید برای افزایش رزق و روزی خود زکات را پرداخت کنیم که خوشبختانه این امر در شهرستان ایذه در سال‌های اخیر بسیار رضایت‌بخش بوده و باید اقدامی انجام شود تا این شهرستان در سال‌های آینده به رتبه نخست استانی دست پیدا کند.
 
امام جمعه ایذه نیز اظهار کرد: ائمه اطهار برای دستگیری مادی و معنوی انسان ها آمدند تا راه روشن و صحیح را به مردم نشان دهند.
 
حجت‌الاسلام سید کمال موسوی افزود: کمیته امداد با اقدامات خود مجاهدت‌های زیادی می‌کند و با همایش‌های مختلفی که در رابطه با زکات برگزار کرده به نقطه مطلوب و هدف برای این امر رسیده است.
 
وی با تقدیر و تشکر از کشاورزان بیان کرد: جا دارد از تمام کسانی که برای توسعه مساله زکات اقدام می کنند تقدیر و تشکر داشته باشیم.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.