قزوین؛

ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی جدید

استاندار قزوین از ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی گفت: یک هزار و ۱۰۷ واحد تولیدی پارسال با اجرای طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی احیا شد که نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشت.
 
وی اضافه کرد: در شرایط مطلوب پیش از تحریم‌ها میزان صادرات کالا از استان ۳۵۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال گذشته به ۶۷۵ دلار میلیون رسید.
 
وی افزود: همچنین دولت پارسال ۲۶۴ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری کرد که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم گیری داشت.
 
استاندار قزوین به دستاوردهای کشاورزی دولت نیز اشاره کرد و گفت: براساس آمار‌ها از سال ۷۴ تا ۹۲ در قزوین شاهد اجرای ۲۱ هزار هکتار آبیاری قطره‌ای بودیم که ۱۰ هزار هکتار آن از سوی بخش خصوصی بود.

همتی افزود: در آغاز کار دولت پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزان استان به روش‌های نوین آبیاری مجهز شد و در سفر نخست ریاست جمهوری نیز مقرر شد ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری قطره‌ای تجهیز شود.
 
وی در ادامه با اشاره به بیمه روستایی افزود: جمعیت بهره‌مند از این بیمه در سال ۹۲ برابر با ۱۱ هزارخانوار خانوار بود و این رقم تاپایان سال گذشته به ۴۱ هزار خانوار افزایش یافت.
 
استاندار افزود: جمعیت بهره‌مند از اینترنت روستائی از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته ۵۰۰ روستا افزایش یافت.
 
همتی همچنین از افزایش ۱۷ درصد جمعیت روستائی برخوردار از گازخبر داد.

همتی در ادامه به رشد قابل توجه شاخص هایی مانند کمک به محرومان از طریق اعطای تسهیلات اشتغال زایی، افزایش تخت‌های بیمارستانی و گسترش ظرفیت انرژی‌های نو در استان قزوین در دوران دولت تدبیر و امید پرداخت.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.