ساری؛

آمادگی مراکز خرید کلزا در مازندران

خرید دانه های روغنی کلزا از دهه دوم اردیبهشت امسال از کلزاکاران مازندرانی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت: از دهه دوم اردیبهشت امسال خرید دانه های روغنی کلزا در مازندران آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 600 تن کلزا پارسال از طریق 10 مرکز خرید در مازندران خریداری شد، افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته انتظار می رود امسال 20 تا 25 هزار تن کلزا در مازندران خریداری شود .

جعفری به قیمت خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری 27 هزار 830 ریال با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت تعیین شده است.

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشت کلزا از محصولات استراتژیکی است که در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار جدی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن کشور قرار دارد، گفت: اقدامات جدی از پارسال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و در همه استانها به این حوزه توجه شده است.

وی افزود : 15 هزار هکتار از اراضی مازندران زیر کشت کلزا رفته است و شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکاء، ساری، میاندرود و جویبار از شهرستانهای برتر در حوزه کشت کلزا هستند.

حسن فلاح مسئول نمایندگی شرکت غله شهرستان بهشهرنیزبا بیان اینکه امسال در شهرستان بهشهر 3400 هکتار کلزا کشت شد گفت: پیش بینی می شود در سالجاری حدود شش هزار تن دانه روغنی از کلزاکاران خریداری شود.

وی به مراکز خرید دانه کلزا اشاره کرد افزود: بهپاک و کارخانه آرد مهر رستم کلا دو مرکز خرید دانه کلزا در این شهرستان است.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار