یاسوج؛

اجرای 3 طرح راه سازی در گچساران

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: سه طرح بزرگ راهسازی با اعتبار هزار و 380 میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجرا است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ احمدی 3 طرح راه سازی در گچساران شامل جاده اصلی دوگنبدان- بی بی حکیمه (س) به رگ سفید با 12 درصد پیشرفت کاری و 600 میلیارد ریال اعتبار به طول 27 کیلومتر ،ساخت جاده باباکلان به دوگنبدان به طول 20 کیلومتر با 12 درصد پیشرفت کاری  و 600 میلیارد ریال، جاده گچساران به آبریگون با 180 میلیارد ریال اعتباربا 30 درصد پیشرفت و چهار و نیم کیلومتر طول را در دست اجرا اعلام کرد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران افزود: در سال گذشته 118 میلیارد ریال برای ساخت جاده باباکلان،55 میلیارد ریال برای بی بی حکیمه به رگ سفید، 30 میلیارد ریال برای جاده دوگنبدان به روستای گردشگری آبریگون و 6 میلیارد ریال نیز برای جاده روستایی رودبال هزینه شده است. 

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح باباکلان و بی بی حکیمه از آذر سال 1395 آغاز شده و براساس برنامه ریزی، قرار است تا 2 سال آینده به بهره برداری برسد ادامه داد: بهره برداری از این تعداد طرح نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری  شهرستان از جمله بارگاه بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) دارد. 

احمدی گفت: خارج شدن برخی روستاها از بن‌بست ارتباطی، آسان شدن حمل و نقل تولیدات کشاورزی و کاهش خسارت‌های سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای اجرای این طرح‌هااست. 

405 کیلومتر راه روستایی،27 کیلومتر چهارخطه، 90 کیلومتر راه اصلی و 176 کیلومتر راه فرعی در شهرستان گچساران وجود دارد. 

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.