معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران؛

بیش از ۶۰۰ گونه آبزیان در سطح کشور تولید می‌شود

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت:بیش از ۶۰۰ گونه آبزیان در سطح کشور تولید می‌شود و در نظر داریم میزان سرانه مصرف آبزیان را از ۱۰ کیلوگرم به ۱۵ کیلو افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حسین عبدالحی شامگاه روز دوشنبه در سومین جشنواره طبخ آبزیانبا اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ گونه آبزیان در سطح کشور تولید می‌شود تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در نظر داریم میزان سرانه مصرف آبزیان را از ۱۰ کیلوگرم به ۱۵ کیلو افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه این استان از نظر آبزی پروری در سال‌های اخیر رشد بسیار مطلوبی داشته است بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در صنعت آبزی پروری و صید و صیادی در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه در سال گذشته در حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آبزیان صادرات به کشورهای خارجی داشتیم افزود: برای مصرف بازار داخلی نیز برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است.

حسین عبدالحی گفت: آرتمیا یکی از برندهای آذربایجان غربی در حوزه آبزی پروری است که امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و احیای دوباره دریاچه ارومیه شاهد حیات دوباره این آبزی ارزشمند در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای رتبه اول درپرورش قزل آلا در دنیا است تصریح کرد: با رشد پرورش قزل آلا در طی ۲۰ ساله اخیر زمینه اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر در این حوزه فراهم شده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: آذربایجان غربی جز استان‌های بزرگ و پیشرو در تولید قزل آلا در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.