در گردهمائی «بسیج ملی علیه تروریسم» در کابل مطرح شد

مردم و عالمان دینی در مبارزه علیه تروریسم با دولت همراه شوند

وزیر امور مرزی افغانستان از بزرگان، عالمان دینی و مردم این کشور خواست در مباررزه علیه تروریسم با دولت و نیروهای نظامی و امنیتی همراه شوند.

مردم و عالمان دینی در مبارزه علیه تروریسم با دولت همراه شوند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالغفور لیوال سرپرست وزارت مرزی و قبائل افغانستان در گردهمایی بسیج ملی علیه تروریسم گفت که نیروهای نظامی و امنیتی وظیفه خود را انجام می دهند، اما برای از بین بردن تروریسم باید مردم، عالمان دینی و بزرگان نیز در این مبارزه سهیم شوند.
گردهمائی «بسیج ملی علیه تروریسم» پنج روز پس از حمله به مقر لشگر «209 شاهین» ارتش در استان «بلخ» افغانستان برگزار شده است.
 
سرپرست وزارت مرزی و قبائل افغانستان در این گردهمائی افزود که درگیری ها در افغانستان، جنگ این کشور نیست، بلکه به گفته وی، جنگ قدرت ها و کشورهای منطقه است.
 
وی تصریح کرد جنگ در افغانستان، جنگ اطلاعاتی منطقه، مواد مخدر و تروریست های بین المللی است و هر یک از آنها در تبانی با یکدیگر به دنبال منافع خود هستند.
 
لیوال گفت که درآمد سالانه مواد مخدر در این کشور به میلیاردها دلار می رسد که تروریست و قاچاقچیان برای به دست آوردن این درآمدهای میلیاردی در خدمت یکدیگر قرار گرفته اند و همکاری متقابل دارند.
 
وی افزود که تروریست ها با قاچاقچیان در کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر همکاری می کنند و در مقابل، قاچاقچیان نیز برای پیشبرد جنگ، بخشی از درآمد خود را در اختیار تروریست ها قرار می دهند.
 
این مقام افغان گفت که جنگ کنونی در استان «هلمند»، به عنوان بزرگترین مرکز تولید مواد مخدر، جنگ بر سر کسب درآمد این مواد است و تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر با هم در جنگ هلمند همکاری می کنند.
 
لیوال از مردم افغانستان خواست که در کنار نیروهای امنیتی و دولت با این پدیده های شوم مبارزه کنند و کشور و مردم خود را از وضعیت کنونی نجات دهند.
 
شماری از علما و اعضای شوراهای مردمی افغانستان که در این گردهمایی شرکت کرده بودند، حمایت خود را از دولت و نیروهای امنیتی افغان اعلام کردند و حمله به مقر لشکر 209 شاهین در مزارشریف افغانستان را برخلاف اندیشه های اسلامی و انسانی دانستند.
 
ایرنا نوشت: فاجعه کشتار نیروهای ارتش در لشکر 209 شاهین دولت و مردم افغانستان را تکان داد و در پی آن وزیر دفاع و فرمانده ارتش این کشور از سمت خود استعفاء دادند و رئیس جمهوری افغانستان با پذیرش استعفای آنان، افراد جدیدی را برای عهده دار شدن این مسئولیت ها معرفی کرد.
 
رئیس جمهوری افغانستان به دنبال حمله به این لشگر، فرماندهان لشکر چهارگانه شمال، جنوب، غرب و شرق را نیز تغییر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار