در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وحدت قرآنی باعث متفق شدن جهان اسلام می‌شود

مسابقات قرآنی به واسطه شور و رقابتی که دارد، قطعا نشاط را هم به وحدت بین کشورها اضافه می کند.

وحدت قرآنی باعث متفق شدن جهان اسلام می‌شود
سید وحید مرتضوی مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وحدت کلام الله در میان دیگر کشورهای جهان، گفت: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» سرلوحه آیات قرآن کریم است. مگر می‌شود، کل دنیا به حول محور قرآن جمع شوند و به ریسمان الهی چنگ بزنند و وحدت ایجاد نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن کتاب وحدت و آیین ما نیز قرآن است، بیان کرد: قرآن کتاب وحدت و آیین ما کتاب وحدت است. همچنین سفارشات رسول اکرم (ص)، اهل بیت معظمشان و بزرگان دین ما همه براساس یرهیز از تفرقه است و این اتفاق مسابقات بین المللی خود باعث وحدت بین جهانیان می‌شود.

مرتضوی اظهار داشت: مسابقات قرآنی به واسطه شور و رقابتی که دارد، قطعا نشاط را هم به وحدت بین کشورها اضافه می کند. کشور ما سالهاست که در تبیین وحدت گام برمی دارد و مطمئن هستم که این اتفاقات در مسابقات بین المللی قرآن هم رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: این چند روز از همه کشورها، نژادها، سلایق و پوشش ها در ایران حضور داشتند و می بینند که جمهوری اسلامی ایران آن چیزی نیست که تبلیغ منفی می کنند.
 
مجری مراسم سی و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، درخصوص میزبانی ایران از شرکت کنندگان در این رویداد قرآنی ادامه داد: از سال‌های گذشته به لطف خدا در برگزاری مسابقات قرآن من در بخش اجرا و معرفی دوستان قاری و حفاظ سهیم بودم. در کل جمهوری اسلامی ایران و ایرانی‌ها میزبان خوبی هستند. حال اینکه این مهمان نوازی در خانه باشد و چه به عنوان یک مسابقه رقم بخورد.

مرتضوی پیرامون ارزیابی سطح مسابقات و برگزاری این گردهمایی جهانی افزود: قطعا نگاه ما به واقعیت‌هاست و ما تا رسیدن به فضای مطلوب، نقاط ضعف و راه داریم که باید اصلاح شود، اما به عقیده من برگزاری مسابقات قرآن کریم اتفاق خوبی است که امسال با حضور جوانان به ویژه نوجوانان و بانوان برپا شد.

وی عنوان کرد: با توجه به حضور و اجرایم در نوبت صبح، تلاوت‌های نوبت صبح را گوش دادم و صداها و تلاوت های خوبی بود. قرائت دانش آموزان نماینده ایران خوب بود اما در زمینه تلاوت یک و یا دونفر از دانش آموزان در نوبت صبح خیلی خوب بودند، ولیکن باز باید نظر هیئت داوران را دید.

مرتضوی در پایان به پوشش سراسری شبکه های سیما اشاره کرد و گفت: یکی از مزیت های امسال پخش زنده مراسم ها در دو نوبت صبح و عصر از شبکه‌های قرآن و امید بود. از شبکه های دیجیتال، رسانه های مکتوب هم به آنها بها دادند. حق هم این است که چنین فضای بزرگ و همایش جهانی در رسانه ها تبلور پیدا کند و روح قرآنی در جامعه بپیچد. شاید خیلی‌ها از این رویداد خبردار نیستند؛ اما همین که تلاوتی را می شنوند و خبری را در این باره می‌خواند، حس و حال حاضرین در مسابقات به او منتقل می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار